הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בשל המצב הביטחוני: נבחנת הענקת פיצוי לחקלאי עוטף עזה


צוות בין משרדי שמונה על-ידי שר הביטחון, בוחן בימים אלה את האפשרות להעניק פיצוי כספי לחקלאי העוטף, זאת לאחר שבשבועות האחרונים הונחו באזור להפסיק את עבודתם בהזדמנויות רבות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-11-2017



חקלאות בעוטף עזה, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

בשבועות האחרונים הונחו החקלאים ביישובי עוטף עזה להפסיק את עבודתם בהזדמנויות רבות, זאת בשל המתיחות הביטחונית בגבול הרצועה. ביטול העבודה בשדות ובחממות גרמה לחקלאים נזק כספי גדול.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

צוות בין משרדי בוחן בימים אלה את האפשרות להעניק פיצוי כספי לחקלאי העוטף. בראש הצוות, שמינה השר ליברמן, עומד הסגן הבכיר ליועמ"ש למערכת הביטחון וראש חטיבת תביעות וביטוח במשהב"ט, עו"ד ידידיה (דידי) אורון. עוד שותפים לצוות נציגי צה"ל, משרד הביטחון, מס רכוש ברשות המסים ומשרד החקלאות.

הצוות סייר בישובי עוטף עזה, נפגש עם חקלאים ושמע על עבודתם בצל המתיחות הביטחונית, זאת על מנת לבחון מסלול מהיר לפיצויים בגין אירועים שבהם הונחו להפסיק את עבודתם עקב המתיחות הביטחונית לאורך הגדר.

הצוות יגיש את המלצותיו לשר הביטחון בשבועות הקרובים.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך על יוזמת שר הביטחון אביגדור ליברמן, והוסיף: "חקלאי ישראל ותושבי עוטף עזה מאסו בהבטחות ומצפים מהממשלה למעשים. חקלאי העוטף וכל המתיישבים בקיבוצים והישובים של האזור הם כיפת הברזל שמעניקה בטחון לכל אזרחי ישראל, ומהווים הדוגמא היומיומית לציונות המעשית של ימינו. חשוב שהצוות יגיש במהרה את המלצותיו ואלו יישמו ללא דיחוי. מילה של ליברמן זאת מילה, ואני מקווה שהמילה שלו לחקלאי עוטף עזה היום תקוים במלואה".