הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משלחת בינלאומית ביקרה בנחל הקישון ללמוד על שיקומו ופיתוחו


נציגים בכירים מ-17 מדינות הגיעו לישראל ללמוד על שימור סביבתי ופיתוח בר קיימא. מנכ''לית רשות נחל הקישון שרון נסים: ''הרשות הפכה להיות מודל לחיקוי וללמידה עבור מדינות רבות מן העולם וזאת בעקבות צבירת הידע והניסיון הרב בתחום שיקום הנחלים באזורים בהם קיימים אתגרי פיתוח תשתיות רבים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-11-2017



נציגי המדינות מבקרים בנחל הקישון, צילום: באדיבות רשות נחל הקישון

נציגים בכירים מ-17 מדינות מתפתחות, ערכו השבוע ביקור ברשות נחל הקישון, על מנת ללמוד על שימור סביבתי ופיתוח בר קיימא וליישם מהמתרחש בנחל במדינותיהם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הנציגים הגיעו במסגרת קורס של משרד החוץ מטעם מש"ב, סוכנות הסיוע הלאומית של המשרד, ו"כרמל - המרכז הבינלאומי להכשרה ע"ש גולדה מאיר" בחיפה ובתמיכת מוסדות האו"ם.

"רשות נחל הקישון הפכה להיות מודל לחיקוי וללמידה עבור מדינות רבות מן העולם וזאת בעקבות צבירת הידע והניסיון הרב בתחום שיקום הנחלים באזורים בהם קיימים אתגרי פיתוח תשתיות רבים'' אומרת מנכ''לית רשות נחל הקישון שרון נסים. ''במאבק הזה, בין פיתוח תשתיות לבין הטבע חשוב להבין כי תשתיות ניתן לפתח כמעט בכל מקום, אולם את הטבע לא ניתן להזיז. לכן, על אף הרווח הכלכלי המיידי מפיתוח תשתיות, שמירה על משאבי הטבע היא חיונית לדורות הבאים".

במסגרת הקורס, שנושאו ''בניית קהילה בת קיימא - מנהיגות, מגדר וסביבה'' מבקרים נציגי המדינות בישראל במשך כשלושה שבועות ולומדים אודות פיתוח במרחבים כפריים ועירוניים, בדגש על פיתוח סביבתי. נציגי הממשל הבכירים הגיעו מאלבניה, בוצוואנה, קולומביה, פיג'י, גאנה, קזחסטן, קניה, קירגיסטן, מינימאר, נפאל, פיליפינים, רואנדה, סרביה, סיירה לאון, אוקראינה, אוזבקיסטן, וויטנאם וזמביה.


במהלך הביקור שמעו הנציגים סקירה מקיפה אודות ההיסטוריה של נחל קישון, שיקום הנחל ויובליו, ניטור איכות המים, שימור המערכת האקולוגית ופיתוח הפארקים לאורך הנחל ובמיוחד על פארק מורד נחל קישון המתוכנן.

בין הנושאים שריתקו במיוחד את המשתתפים במהלך שיחתם עם מנכלי"ת הרשות, שרון נסים, היה נושא שיתוף הציבור במסגרת קבלת החלטות, המעורבות הקהילתית והדילמות והאתגרים בכל הנוגע למאבק בין פיתוח תשתיות במרחב, לבין הרצון לשמר את משאבי הטבע והנוף. ראש תחום תכנון ברשות נחל הקישון, יוסי סורוג'ון וממונת אקולוגיה ברשות, אולגה ודוב, הציגו בפני נציגי המדינות את תכניות השימור האקולוגי והפיתוח המתוכנן.

מנכלי"ת הרשות, שרון נסים, ציינה בפני הנציגים כי נושאי שימור הסביבה בכלל ושיקום הנחלים בפרט הינם נושאים חוצי גבולות ועודדה את הנשים לתפוס עמדות מפתח בהנהגה הסביבתית של מדינותיהם.