הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בטוף מרום גולן חונכים שיטת ייצור חדשה למצעי הגידול לפרחים


המצע מייצר פתרונות פורצי דרך לסוגיות מרכזיות בגידול במצעי כבול באקלים קיצי במזרח התיכון. מנכ''ל טוף מרום גולן: פעלנו רבות בכדי להגיע לתוצאה המאפשרת לנו לשפר את איכות המצע ואף להוריד את המחיר לצרכן באופן משמעותי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-11-2017



חממת פרחים, צילום - טוף מרום גולן

בתום מחקר ופיתוח של שלוש שנים, 'טוף מרום גולן' יוצאת בבשורה למגדלי הצמחים והפרחים: שיטה חדשה שפותחה ע''י החברה, משפרת את איכות מצע הגידול ומוזילה את המחיר למגדלים בעשרות אחוזים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לאחר מחקר במהלכו נבחנו לעומק מספר דרכים לשיפור איכות חומרי הגלם, משיקה 'טוף מרום גולן' מחדש את משפחת מוצרי רם 8, מוצרים המותאמים לצרכי המגדלים המקצועיים של מיני הפורחים העונתיים וצמחי הבית.

באמצעות שיתוף הפעולה עם גורמים מקצועיים מתחום הכבול בלטביה, הצליח הצוות המקצועי בטוף מרום גולן לאתר חומרי גלם איכותיים המתאימים למצע הגידול וכמו כן להכשיר את הצוות הלטבי לייצר בשיטה החדשה.

השבוע חזרו מלטביה האגרונום הראשי של החברה יוני אוסרוביץ וסמנכ''ל השיווק איתי בשן, לאחר שביצעו הדרכה והסבר נוסף על השיטה החדשה ותיאום הפרטים האחרונים.

אלדד הרי, מנכ"ל חברת טוף מרום: "עברנו תהליך פיתוח שנמשך כ-3 שנים והיום ניתן לומר שהתהליך הושלם והצלחנו לפתח מוצר חדשני ומתקדם, שיאפשר לנו למכור למגדלים בארץ את מוצרי רם 8 באיכויות גבוהות במיוחד ובעלויות נמוכות באופן משמעותי".


השילוב בין כבול לקוקוס, מאפשר שיפור משמעותי ברמת האוורור של התערובת, גמישות במרווחי ההשקיה, שיפור השתרשות הצמח בעציץ ומבטיח חיי מדף ארוכים יותר בהשוואה למצעים מבוססי כבול בלבד.

אגרונום החברה יוני אוסרוביץ אומר: "הרכב החומרים בתערובות אלו זהה להרכבים בתערובות המקוריות שלנו. הייצור בלטביה מאפשר לנו להוזיל את מחירי התערובות בעשרות אחוזים וזאת בשורה גדולה ללקוחות שלנו. המצע מייצר פתרונות פורצי דרך לסוגיות מרכזיות בגידול במצעי כבול באקלים קיצי במזרח התיכון. שילוב בין כבול לקוקוס מצמצם את התייבשות הכבול ומאפשר את יציבות המצע לאורך זמן ארוך יותר".

עוד הוסיף אוסרוביץ: "המצע האיכותי מאפשר התפתחות בית שורשים אחיד ובריא בכל נפח העציץ, האשלגן שבקוקוס מעודד צימוח קומפקטי. המצעים מיוצבים PH ומועשרים בדשן סטרטר או בדשן מבוקר שחרור".

סמנכ"ל השיווק של החברה, איתי בשן הוסיף, כי האפשרות לייצר את המצעים הללו בשיטה החדשנית, צפויה להגדיל את נתח השוק של החברה בתחום המקצועי ותאפשר למגדלים לקנות מוצר איכותי בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובמחיר תחרותי, בהשוואה למצעי הכבול המיובאים לארץ.