הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר בטרומית: ביטול ההגבלה על אזורים בהם ניתן לרעות עזים


החוק משנות ה-50 שמגביל את הרעייה חוקק בטענה שהעזים פוגעות בחורש הים תיכוני. בהצעת תיקון החוק נכתב כי הוא חוקק מניעים פוליטיים ופוגע באחד ממקורות הפרנסה העיקריים של האוכלוסייה הבדואית בנגב. ''בנוסף, הוכח כי העזים תורמות לאיזון האקולוגי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-11-2017



צילום: אסף בלחסן - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק להגנת הצומח - נזקי עזים, של חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה וקבוצת חברי הכנסת נוספים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מוצע לבטל את חוק להגנת הצומח (נזקי עזים), התש"י-1950 שקובע מגבלות על האזורים שבהם ניתן לרעות עזים, משום שלטענת חבר הכנסת המציע, הוא פוגע במקור הפרנסה העיקרי של מרבית האוכלוסייה הבדואית בנגב.

בדברי ההסבר נכתב: "החוק חוקק תחת הטענה שיש להגביל ככל הניתן את התפרשות העזים בארץ, מכיוון שהן פוגעות בחורש הים תיכוני. אנו סבורים כי החוק הוא חוק גזעני, אשר חוקק ממניעים פוליטיים דווקא, וזאת לשם פגיעה באחד ממקורות הפרנסה העיקריים של חלק נכבד מהאוכלוסייה הבדואית בנגב. נוסף על כך, לא רק שעזים שחורות אינן מזיקות לטבע, הן אף תורמות לאיזון האקולוגי."

ח"כ זחאלקה: החוק מחזיק מעמד מ1950 עד היום למרות שהטענות שהוא העלה הופרכו בצורה חד משמעית. כל המחקרים המדעיים היום אומרים להפך, שהעז השחורה טובה לסביבה עד שהממשלה מוכנה לשלם למגדלי עזים רק כדי שיכניסו אותן ליערות כי הן עוזרות במניעת שריפות. כך עושות ממשלות רבות בעולם כולו.

44 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.