הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אוריג'ין זרעים תשקיע למעלה ממיליון דולר בפיתוח זני עגבניות


זוהי הפעם הראשונה מאז הקמתה, שהחברה נכנסת לתחום טיפוח זני העגבניות. ההשקעה כוללת צוותי טיפוח ומתקנים ייעודיים, פתיחת שווקים וערוצי הפצה חדשים. בחודשים האחרונים קלטה החברה 20 עובדים חדשים ממפוטרי זרעים גדרה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-11-2017



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

אוריג'ין זרעים הודיעה היום (ג') כי היא תשקיע למעלה ממיליון דולר בפיתוח זנים חדשים של עגבניות. הצפי של החברה הוא שזני העגבניות הראשונים יצאו לשיווק בחו"ל בעוד כשלוש שנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הכניסה לענף העגבניות מהווה שינוי דרמטי עבור החברה שהתמקדה מאז הקמתה בפיתוח זרעי דלועיים דוגמת מלונים, אבטיחים, דלעות, מלפפונים וקישואים.

"בחרנו להתמקד בזני העגבניות לגידול במבנים (בשונה מעגבניות שטח) שכן זהו הפלח היוקרתי ביותר בענף העגבניות. ענף הטיפוח החדש נועד להגדיל את סל המוצרים שלנו ללקוחותינו בארץ ובחו"ל ולהתרחב לטריטוריות חדשות." אומר מנכ"ל החברה ומייסדה, ד"ר אייל ורדי.

ורדי הוסיף עוד, כי אוריג'ין תשווק את העגבניות החדשות שיפותחו על ידה בעיקר לשווקי דרום וצפון אמריקה ולמדינות האיחוד האירופי, שווקים המכירים כבר את סל המוצרים הקיים של אוריג'ין ואיכויותיו.

העגבנייה היא הירק הנמכר ביותר בעולם והיא נחשבת לירק האהוב ביותר על הישראלים. היקף ייצור העגבניות העולמי נכון להיום הוא כ-130 מיליון טון, כאשר 88 מיליון מהם הן עגבניות טריות למאכל -42 מיליון טון הן עגבניות המיועדות תעשייה. חמש היצרניות העיקריות בעולם של עגבניות הן סין, האיחוד האירופי, הודו, ארה"ב ותורכיה המייצרות כ-70 אחוזים מהייצור העולמי.

מקסיקו היא היצואנית הגדולה ביותר של עגבניות טריות, ברובן המוחלט לארה"ב ואחריה נמצאות הולנד, ספרד ומרוקו הפונות לשוק האירופי. על פי נתוני משרד החקלאות, בשנת 2013 יוצרו בישראל 421 אלף טון עגבניות, מתוכם כ-53 אחוזים לתעשייה והשאר למאכל.


אוריג'ין זרעים הינה חברת זרעים ישראלית חדשנית, המתמחה במחקר, פיתוח, טיפוח, ייצור, שיווק ומכירות של זרעי מכלוא של ירקות, בדגש על אבטיחים, מלונים, מלפפונים, קישואים ודלעות. החברה החלה לפעול ב-2004 כחברת סטארט אפ קטנה לפיתוח זני פירות וירקות חדשים ונחשבת כיום לחברה מובילה וחדשנית בשוק הזרעים העולמי המשווקת זרעים וזנים איכותיים בלמעלה מ-25 מדינות ברחבי העולם, בדגש על יבשת אמריקה, אירופה ומדינות המזרח התיכון. מעל ל- 80% מהיקף הפעילות של החברה מיועד ליצוא.

אסטרטגיית החברה מתמקדת בטיפוח זני מכלוא חדשים בעלי תכונות גנטיות משופרות של איכות, טעם, ארומה וערכים תזונתיים גבוהים. עדות לצמיחתה המואצת של החברה התקבלה באוקטובר 2015 כאשר קרן ההשקעות הפרטית פורטיסימו קפיטל החליטה להשקיע עשרות מיליוני דולרים בחברה ולצורך כך רכשה 50 אחוזים מהחברה.

בחודשים האחרונים קלטה החברה הנמצאת בצמיחה מתמשכת 20 עובדים חדשים, ממפוטרי זרעים גדרה, לאחר שסינג'נטה העמידה למכירה את הפעילות באתר רבדים ופיטרה 100 עובדים.