הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אבוקדו בערבה ?


הערבה שאופיינה בעיקר בגידולי פלפל ועגבנייה משנה את פניה, וכיום מבחר הגידולים החקלאיים באזור מתרחב. השבוע נטעו שם לראשונה עצי אבוקדו לגידול מסחרי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-11-2017



נטיעות ראשונות של אבוקדו בערבה התיכונה, צילום: ארז ליכטנשטיין

בערבה התיכונה ממשיכים להרחיב את מגוון הגידולים החקלאיים, והשבוע נטעו שם לראשונה עצי אבוקדו לגידול מסחרי, כשנתיים לאחר נטיעת 11 עצים במהלכן נבחנה התאמת הגידול לאקלים בחבל ארץ זה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אם בעבר הערבה אופיינה בעיקר בגידול פלפלים ועגבניות, כיום החקלאים באזור, יחד עם מו"פ ערבה תיכונה, המועצה המקומית והוועדה החקלאית יצרו מגוון רחב יותר של גידולי פירות וירקות שונים.

החקלאי ארז ליכטנשטיין מציין, כי לטעמו גידולי הפלפל, העגבנייה והמלפפון אינם כלכליים עבור החקלאים: "מדובר בגידולים הנמכרים במחיר נמוך ברוב השנה וקשה להרוויח במחירים אלו". ארז החליף את רוב שטחי גידולי העגבנייה באבוקדו שניטע על פני שטח של 5 דונם לצד כ- 80 דונם של מטעי מנגו איכותי.

"בשטח נטענו בעיקר אבוקדו מזן אטינגר האיכותי, אך לצד זן זה, נטעתי זנים נוספים כניסוי. שטח זה צפוי להניב כ- 10 טון אבוקדו איכותי ובעתיד ייתכן שנרחיב את שטחי גידול האבוקדו". אומר ארז.

על פי מחקרים שביצע יחד עם מו"פ ערבה תיכונה וצפונית, מעריך ארז ליכטנשטיין, כי ניתן יהיה להקדים את עונת האבוקדו, כך שבחודשים אוגוסט-אוקטובר, בהם קיים מחסור בשווקים, יהיה ניתן לספק לצרכן הישראלי אבוקדו איכותי מהערבה.


שתילי האבוקדו לנטיעה, צילום: ארז ליכטנשטיין

ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה אייל בלום: "אנחנו מברכים על הרחבת סל הגידולים בערבה תיכונה ויחד עם הוועדה החקלאית מעודדים את החקלאים ליצור מגוון גידולים באיכות הטובה ביותר".

בין התאריכים 31.1-1.2.2018, תתקיים בערבה התיכונה התערוכה החקלאית הגדולה בישראל. התערוכה משתרעת על פני 15 דונם, בהם ניתן לחזות בחקלאות ההיי טק של ימינו, בחממות התצוגה בהם מגדלים פירות וירקות ייחודיים, שבחלקם גידולים ניסיוניים, חידושים חקלאיים קולינריים, טכנולוגית מים, גידול דגי נוי ועוד.