הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה: רפת ישראלית ממשלתית מודרנית בהודו


רפת הדגמה ישראלית מודרנית תוקם במדינת הריאנה בהודו, שאחראית לשליש מסך ייצור החלב בהודו כולה. מנהל המרכז לשיתוף חקלאי בינלאומי במשרד החקלאות: ''ההסכם החדש משקף את גודלה וחוזקה של הטכנולוגיה הישראלית בעולם בענפי החקלאות השונים''.

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  31-10-2017



ביקור המשלחת מהודו בישראל, צילום: סינדקו - משרד החקלאות

ישראל היא אבן שואבת בכל הקשור לחקלאות ונחשבת בכל העולם למעצמה בתחום, עובדה המסייעת לה להגדיל את קשרי המסחר ולשפר את היחסים הדיפלומטיים עם מדינות רבות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

משרד החקלאות הודיע היום, כי הוא מקדם בתקופה האחרונה הקמת 'רפת הדגמה' ישראלית מודרנית במדינת הריאנה שבהודו, במסגרת הסכם שיתוף הפעולה עם משרד החוץ להקמת 39 מרכזי מצוינות בהודו כולה, בתמיכה מקצועית של משרד החקלאות הישראלי.

פוטנציאל השוק במדינת הריאנה גדול במיוחד כיוון שהיא אחראית לשליש מסך ייצור החלב בהודו כולה.

הודות ליחסים החמים שרקם משרד החקלאות עם ממשלת הריאנה, ההודים שוקלים בחיוב הקמת רפתות מודרניות נוספות בכל רחבי המדינה, באמצעות חברות ישראליות בלבד.

לאחרונה ביקרה בישראל משלחת ממדינת הריאנה בראשות שר החקלאות ובכירים במשרדו. במהלך הביקור נידון מתווה התכנית להקמת רפת ההדגמה במימון הודי. על פי הסיכום, בתחילת הפרויקט תוקם הרפת עם דרכי גישה נוחות ומתקנים לטיפול בפסולת.

בשלב הראשון הרפת תכיל כ- 100 פרות חולבות, עגלים ויונקים. בשלב השני של הפרויקט תוגדל הרפת לכ- 200 פרות חולבות, ותיבנה מיני מחלבה ליצור חלב מפוסטר, יוגורט, גבינות ועוד.

לצד הרפת, תכשיר ישראל גם שטח לגידול מספוא, ותקים מרכז מזון שיספק את מזון הפרות. משרד החקלאות פועל לאפשר למרכז המזון להתרחב בהמשך ולספק מזון לכלל הרפתות שיוקמו במדינה.

יעקב פולג, מנהל המרכז לשיתוף חקלאי בינלאומי במשרד החקלאות: "ההסכם החדש מול ממשלת ריאנה משקף את גודלה וחוזקה של הטכנולוגיה הישראלית בעולם בענפי החקלאות השונים. אני בטוח שרפת ראשונה זו תביא להידוק היחסים עם המדינה ולייצוא תעשיה ישראלית כחול-לבן להודו".

בחודש אפריל בשנה שעברה, נחנך מרכז המצוינות והמחקר החקלאי הגדול ביותר בהודו במדינת הריאנה, במעמד שר החקלאות אורי אריאל ושר החקלאות ההודי רדה מוהן סינג. המרכז מתמחה בהדרכה ופיתוח טכנולוגי לגידולי פירות, והשבחת היבולים.