הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ציונות בערבה התיכונה: חיילים משוחררים מובילים את גדיד התמרים


תכנית 'עבודה עברית' שהוקמה מתוך רצון להחזיר עטרה ליושנה, מעודדת יותר ויותר צעירים ישראלים לעסוק בחקלאות. התכנית שמה דגש על עבודת האדמה במדבר וחיבור עם הקהילה, מתוך רצון לחשוף את הצעירים לחקלאות ולהתיישבות בפריפריה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-10-2017



עבודה במטעי התמרים, צילום: מועצה אזורית ערבה תיכונה

60 חיילים משוחררים, נמרצים ונהדרים, מסייעים גם השנה בחקלאות בערבה התיכונה, במסגרת התכנית 'עבודה עברית' של עמותת 'בין השיטין'. הצעירים פועלים במשקים ובעבודת הגדיד במטעי התמרים, ועובדים בכל יום כתף אל כתף, עם חקלאי הערבה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בערבה התיכונה מעודדים את התכנית לבוגרי שירות צבאי או לאומי, שהוקמה מתוך רצון להחזיר עטרה ליושנה ולעודד יותר ויותר צעירים ישראלים לעסוק בענף החקלאות.  בתום תקופת 'העבודה המועדפת', של שבעה חודשים, הם יכולים לבחור האם להמשיך ולעסוק בחקלאות או לפנות לדרכים אחרות. השנה מציינים שנה שישית של הפרויקט בערבה התיכונה, ומאות חיילים משוחררים כבר נטלו חלק בפרויקט.


תכנית 'עבודה עברית', צילום: מועצה אזורית ערבה תיכונה

יהונתן ויצמן, מנהל תכנית 'עבודה עברית' מטעם עמותת 'בין השיטין' אומר: "התכנית שמה דגש על אזור ערבה תיכונה, עבודת האדמה במדבר וחיבור עם הקהילה, מתוך רצון לחשוף את הצעירים המגיעים לאחר השירות הצבאי ומכל צורת ההתיישבות בארץ, לחיים באזור המרוחק, מבחינתם, 'מהציוויליזציה'. תופעה שכיחה ביותר היא התאהבות של הצעירים בערבה ורצון להמשיך את התקופה כאן או חזרה אחרי טיול או לימודים לחיות בערבה, תופעה שאנחנו כמובן מברכים ומקווים, כי עוד צעירים יתאהבו בעבודת הכפיים ובתחום החקלאי, יגיעו וילקטו כאן".


תכנית 'עבודה עברית' - עובדים בגדיד תמרים, צילום: מועצה אזורית ערבה תיכונה

הצלחת הפרויקט בערבה, הובילה לכך שבקיבוצים נוספים באזור פנו לעמותה על מנת להצטרף לתכנית המעניקה לחקלאים בערבה כח אדם זמין ואיכותי שמתגבר את העובדים הזרים ובפעמים רבות מתפקדים כעיניים של החקלאי במשק. במסגרת הפרויקט אף ניתנת אפשרות של קיום קורס פסיכומטרי שנפתח במיוחד בערבה, במטרה לתת מענה לבוגרים שרוצים להישאר בערבה ובמקביל להתקדם לכיוון לימודים.
לפרטים והצטרפות לתוכנית - לחצו כאן

ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה אייל בלום: "עבודת האדמה מלווה את עם ישראל מראשית ההיסטוריה זו גאווה גדולה לראות את הצעירים מגיעים אלינו, לערבה התיכונה, בשם הציונות ומבצעים עבודת כפיים חשובה זו. אנו שמחים לראות צעירים רבים הבוחרים להישאר חלק מהאוכלוסייה בערבה וממשיכים לעסוק בחקלאות. בעיקר בימים אלו חשוב לחזק את החקלאות והצטרפות של דור צעיר לענף, הינה חשובה במיוחד. החקלאות בערבה היא הקובעת את גבולות המדינה ושומרת עליהם. נשמח לקלוט את הצעירים שירצו לחזור אלינו כתושבי מושבי הערבה, בהרחבות החדשות שהתחלנו בהקמתן".