הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש מהגליל: ג'ינטאו - קיווי צהוב מתוק ועשיר מאוד בויטמין C


פרי הג'ינטאו נראה כגליל מאורך ומרקם קליפתו חלק יותר מהקיווי המוכר. כשפותחים אותו מתגלה פרי בצבע צהוב, טעמו מתוק משמעותית מהקיווי הירוק, והוא מכיל כמות גבוהה של ויטמין סי - הכמות המומלצת ליום למבוגרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-10-2017



קיווי ג'ינטאו, צילום: החברה לפיתוח הגליל

בימים אלו נקטף לראשונה בגליל זן חדש ומיוחד של קיווי - ג'ינטאו (Jin Tao) שנחשב לחדש בשוק העולמי, ומהווה תחרות רצינית לקיווי המסורתי המוכר לנו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מבחינת מראהו החיצוני, הג'ינטאו נראה כגליל מאורך ומרקם קליפתו פחות 'שעיר' מהקיווי המוכר. כשפותחים את הפרי מתחילה הפליאה, את הצבע הירוק מחליף צבע צהוב וטעמו מתוק משמעותית מהקווי הירוק, והוא מכיל כמות גבוהה של ויטמין C.

על איקלום הזן המיוחד בישראל שמקורו באיטליה, עמלו חוקרי מו"פ צפון, ובימים אלו נקטפים פירותיו הראשונים בגליל. אלקנה בן ישר, מנכ"ל מו"פ צפון מציין כי הצבע הצהוב אינו ההבדל היחיד: "מדובר בזן פופולארי מאוד בשווקים האסייתיים, שם קיימת העדפה לפירות מתוקים מאוד, בדיוק כמו קיווי הג'ינטאו. כמו כן, מדובר בפרי המכיל כמות גבוהה של ויטמין C , כך שגם מבחינה בריאותית יש כאן בשורה של ממש. הכמות המומלצת לצריכת ויטמין C למבוגרים ביממה הינה 100 מ"ג, וזו בדיוק הכמות אותה מכיל הקיווי הצהוב.

בחברה לפיתוח הגליל מציינים, כי קטיף הפרי מתבצע במהלך חודש אוקטובר וכי יש לו חיי מדף ארוכים במיוחד, מה שמאפשר את השיווק והמכירה שלו לאורך זמן.

הקיווי הוא פרי ממשפחת האקטינידיים ומקורו בדרום סין. כיום מגדלים בישראל בעיקר את הזנים 'ברונו' ו'היווארד', כך שגידול זן הג'ינטאו מרחיב את שוק הקיווי בישראל, וייתכן כי יאפשר אף ייצוא של קיווי איכותי ומיוחד גם לשווקים מעבר לים, בדגש על המדינות האסייתיות.

על מנת למקסם את איכות הגידול, מתבצע שימוש במצע קרקע איכותי של טוף מרום גולן, המאפשר וויסות של צריכת המים היומית לקיווי, הזרמת אוויר ודישון איכותי לשם הצלחת הגידול.