הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפלא הצהוב: החלמונית החלה לפרוח ביער ביריה


הפרח בצבע צהוב-חלמון שפורח בסתיו לאחר הגשמים הראשונים, נצפה במסלול 'דרך נוף' ביער ביריה. בשבועות הקרובים מצפים בקק''ל לבואם של חובבי צמחי-הבר שיגיעו להתרשם מהפרח המרשים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-10-2017



חלמונית ביער ביריה, צילום: אלי חפוטה - ארכיון הצילומים של קק"ל

ביער ביריה שבגליל העליון החלה השבוע לפרוח החלמונית, אחד מסמני הסתיו המובהקים. יערן יערות ביריה בקרן קימת לישראל, אלי חפוטה, מסר כי החלמונית נראתה במסלול 'דרך נוף' שבין פארק עין זיתים לעמוקה. פריחת החלמונית ביער ביריה בתקופה הזו של השנה היא אטרקציה, ולכן היא מושכת מטיילים רבים לאזור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

החלמונית היא פרח יפיפה ומרשים ממשפחת הנרקיסים בצבע צהוב-חלמון, שפורח בסתיו לאחר הגשמים הראשונים. פריחתו ייחודית וצבעו הצהוב הבוהק יוצר כתמי צבע עזים המנוגדים לנוף המאפיין את סביבתו ואת צבעי העונה. החלמוניות מושכות דבורי דבש, דבורי בר וזבובי רחף ומדובר בצמח מוגן.

תקופת הפריחה של החלמונית היא מחודש אוקטובר ועד תחילת דצמבר, כאשר שיא פריחתה הוא בחודש נובמבר. בימים אלה מצפים ביער ביריה לביקורם של חובבי פרחי הבר, שחלקם מכנים את החלמונית כ'פלא הצהוב', שכן מדובר בפרח מעניין הפורח ישירות מהאדמה, ללא גבעול או עלים.

"ישנו חלון הזדמנות של שלושה שבועות ליהנות מהפריחה של החלמונית. אנחנו מזמינים את הציבור לבוא וליהנות מהמראה היפה של של הפרח. כמובן שאסור לגעת בה ובטח לא לקטוף. השבוע גם נציב שלט שיכווין את המטיילים למיקום הפריחה", מסר יערן יערות ביריה בקק"ל אלי חפוטה.