הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הגליל העליון: מצפור חדש במושב מרגליות


המצפור החדש שהקימה קק''ל צופה על קריית שמונה, עמק החולה רמת הגולן והחרמון. במקום יוצב פסל של האמנית אורנה בן עמי לזכרו של הרמטכ''ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק ז''ל. ''אחד היפים והמרשימים באצבע הגליל עם נוף עוצר נשימה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-10-2017



מצפור מרגליות, צילום: סלאח אבו ג'דען, ארכיון הצילומים של קק"ל

אל מול נוף עוצר נשימה, במושב מרגליות שבגליל העליון,  עומדת להסתיים הקמתו של 'מצפור מרגליות' - הצופה לעבר קרית שמונה, עמק החולה, רמת הגולן והר החרמון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המצפור נבנה ע''י קרן קיימת לישראל בסמוך למושב מרגליות שעל רכס רמים שבהרי נפתלי, ולא הרחק מ'מבצר הונין' - מבצר צלבני היושב על הדרך העתיקה שהובילה מדמשק לצור. עלות הקמתו כ-600 אלף ₪ מתקציב משותף של קרן קימת לישראל, מועצה אזורית מבואות חרמון ורשות ניקוז כנרת. הבניה התבצעה על-ידי חולית הבניה של קק"ל מרחב צפון בניהולו של מנהל העבודה סלאח אבו ג'דען.

העבודות במקום כללו הכשרת השטח, בניית מרפסת תצפית, פרגולה, ספסלי ישיבה ושבילים. כמו כן נבנו במקום עמודים מאבן מקומית, פינת הישיבה עוצבה ברוח המקום על מנת שתשתלב עם הסביבה הטבעית של רכס רמים. כמו כן קק"ל תינטע עצים סביב המצפור וכן יוצב בו בעוד כחודש פסל של האמנית אורנה בן עמי בשם 'אחרי', לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף אמנון ליפקין שחק ז"ל, שהלך לעולמו בדצמבר 2012.


מצפור מרגליות, צילום: סלאח אבו ג'דען, ארכיון הצילומים של קק"ל

"הפסל עשוי מפלדת קורטן (ברזל) בגובה שלושה וחצי מטרים ורוחבו שבעה מטרים. הרעיון היה להמחיש את הקשר של אמנון ליפקין שחק ז"ל עם אנשים ופקודים שלו וגם את הקשר שלו לאהבת הארץ", אמרה בן עמי שזה יהיה פסל החוצות ה-42 שלה, "הפסל הוא אוורירי והוא משתלב עם הנוף. זה פסל בקו מינימליסטי והוא עם המון עוצמה".

מנהל מחלקת ביצוע בקק"ל מרחב צפון איציק כהן: "מצפור מרגליות הוא אחד היפים והמרשימים באצבע הגליל. אני בטוח שהוא ימשוך אליו מטיילים רבים. קק"ל והשותפים שלה לפרויקט השקיעו הרבה מחשבה בעיצוב המצפה על מנת שיעניק למבקרים בו חוויה מקסימלית. מטיילים שיתיישבו במצפה לא ירצו לזוז ממנו כי הנוף עוצר נשימה. המצפה יחנך בעוד כחודש בטקס חגיגי''.