הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות מזהיר: חיידקים מסוכנים במזון לבעלי-חיים של ''ביו דוג''


בבדיקות מעבדה שנערכו למזון של חברת 'ביו דוג' נמצא חיידק הסלמונלה וחיידקי אנטרובקטריצה ברמות גבוהות החורגות מהרמות המותרות, שעלולים לסכן את חיי הכלבים ובני האדם. צרכנים שרכשו את מוצרי החברה, מתבקשים ליצור עימה קשר ולא להגישם לבעלי החיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-10-2017



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה AgriSupportOnline

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות הורו לחברת "ביו דוג" להפסיק לאלתר לייצר ולשווק מזון לבעלי חיים במפעלה שבטירת הכרמל, ולבצע החזרה יזומה מהשוק (Recall) לכלל המוצרים אשר יוצרו על ידה החל מתאריך 20.8.17 ונמצאים בשוק.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''המפעל פעל בניגוד לחוק בכך שהמשיך לייצר מזון לבע"ח ללא היתר בתוקף, לאחר שהאמור פג תוקף בחודש אוגוסט השנה, וכן על אף ממצאי ביקורת שנערכה במפעל טרם פקיעת ההיתר, שבה נתגלו שורה של ליקויים אותם עליו לתקן, במקביל לתהליך היתר הייצור'' נמסר בהודעה

בבדיקות מעבדה שערכו מפקחי המשרד בחנות לממכר מזון בעלי חיים, שם נמצא מזון של "ביו דוג" , אחרי פקיעת ההיתר, נמצא חיידק הסלמונלה, כמו כן נמצאו חיידקי אנטרובקטריצה ברמות גבוהות החורגות מהרמות המותרות, כל זאת בניגוד לדרישות המיקרוביאליות של האגף לפיקוח על מזון לבעלי חיים במשרד החקלאות. מדובר באצווה שיוצרה בתאריך 8.10.17 של המוצר "ביו דוג עוף".

עקב הממצאים החמורים, פנה משרד החקלאות למפעל לאלתר בדרישה לבצע החזר יזום של כלל הסחורה שיוצרה החל מתאריך ה- 20.8.17, כיוון שיש יסוד סביר להניח כי כלל האצוות יוצרו תחת אותם תנאי ייצור.

עוד נמסר ממשרד החקלאות, כי המשרד נוקט ב"אפס סובלנות" כלפי המצאות חיידק הסלמונלה במזון לבעלי חיים - סלמונלה ואנטרובקטריצה עלולים לסכן את בריאות בעלי החיים ואת בריאות הציבור. ''העמדה המקצועית העדכנית של מומחי המשרד הינה כי הזנת חיות מחמד במזון נא אינה עולה בקנה אחד עם המטרה של שמירה על בריאות בעלי החיים ובריאות הציבור. ככלל, הסיכון לציבור הינו ממשי, ולא ניתן לאפשר ייצור ושיווק של מזון נא בישראל ללא טיפול הנועד לבצע אלימינציה של מחוללי המחלה בטרם שיווקו להזנת בעלי חיים''.