הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות: מס רכוש יפצה את החקלאים ממושב שקף


שר החקלאות נפגש אתמול עם חקלאי המושב שספג נזקים קשים בסוף השבוע, כאשר לישוב נכנסו 67 פלסטינים וקטפו עשרות טונות של ענבים ועגבניות תוך שהם גורמים נזקים כבדים לציוד ולחממות. אריאל: ''עושים גם מאמצים לשינוי החקיקה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-10-2017



שר החקלאות אורי אריאל עם חקלאי מושב שקף, צילום: דוברות שר החקלאות

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל ביקר אמש (ב') במושב שקף ונפגש באופן אישי עם חקלאי המושב אשר ספג בסוף השבוע מכת גניבות קשה, מהגדולות שהיו בדרום הארץ.

בשבת בערב נכנסו 67 פלסטינים, בהם עשרות ילדים, לחממות מושב שקף סמוך לקו התפר בחבל לכיש, השחיתו ציוד וקטפו על פי ההערכה בין 20-24 טון ענבים ובין 5-7 טון עגבניות. הפלסטינים נכנסו דרך פתחי ניקוז מים ענקיים שנמצאים מתחת לגדר המערכת.

את התוצרת העבירו למספר כלי רכב שהמתינו בשטחי יו"ש. משם, על פי החשד, נסעו למכור את התוצרת בשוק המקומי שבכפר הפלסטיני בית עווא השוכן בסמוך לשקף, מצידה השני של הגדר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בנוסף לכמות הענקית של התוצרת שנקטפה, ביצעו החשודים נזקים גדולים לחממות ולרכוש החקלאי שהיה במקום מתוך כוונה על פי החשד להשחית ולהסב נזק רב. 27 חשודים נעצרו לחקירה ובמג"ב החלה חקירת האירוע במטרה לגבש תשתית ראייתית כנגד העבריינים ולהעמידם לדין.

השר אריאל אמר בפגישה בשקף: על מנת למגר את תופעת הגניבות החקלאיות פניתי לשרת המשפטים, לשר לביטחון פנים ולסגן שר הביטחון לחסימת מעבירי המים, להשלמת הגדר למניעת חדירת פלשתינאים והבאת הנושא לחקיקה שתחמיר יותר עם מסיגי הגבול."

אריאל הוסיף: "למדינת ישראל אכפת מהחקלאים שלה ומשרד החקלאות עושה מאמצים לעידוד חקלאים צעירים להיכנס לענף ומשקיע בכך 160 מיליון ש"ח יחד עם משרד האוצר. אנחנו רואים באפס סובלנות קיומם של אירועי טרור חקלאי שיכולים להביא לחשש לחיי אדם. זימנתי פגישה דחופה בנושא עם שרת המשפטים והשר לביטחון פנים כדי לשפר את ביטחונם של החקלאים.

במקביל משרד החקלאות במגעים עם המפקח על הביטוח במשרד האוצר לגיבוש פוליסות ייעודיות לגניבות חקלאיות על מנת שיינתן פיצוי הולם לחקלאים״.