הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בפעם השנייה בתוך חודש: סלמונלה בביצים


תוצאות בדיקות המעבדה שנמצאו חיוביות לחיידק גרמו לעצירה מידית של שיווק הביצים מתחנת המיון 'יש מעוף'. ''חשד כי הביצים שווקו בישראל באופן פיראטי תוך זיוף שם החברה'' נפתחה חקירה בנושא

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-10-2017



צילום: אסף בלחסן

שוב סלמונה בביצים: משרדי הבריאות והחקלאות הורו לעצור באופן מיידי את שיווק הביצים מתחנת המיון ''יש מעוף', לאחר קבלת תוצאות בדיקות מעבדה חיוביות לחיידק הסלמונלה. הביצים נדגמו בעקבות תחלואה בבני-אדם

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המשווק הונחה להוציא הודעה לציבור שלא לצרוך את הביצים המסומנות:
וז 98 - תאריך אחרון לשימוש במקרר 7-11, וביצים המסומנות
וק 67 - תאריך אחרון לשימוש במקרר 14-11.

צרכנים שרכשו ביצים אלו מתבקשים שלא להחזירן לחנות אלא להשליכן לפח. ממשרד החקלאות נמסר, כי כמות הביצים החשודות כנגועות, מהוות פחות מאחוז אחד מסך הביצים המשווקות בארץ.

לגבי יתר הביצים של המשווקים האחרים, המשרדים מבקשים מהציבור להמשיך ולהימנע מאכילת ביצים שאינן מבושלות היטב. בישול משמיד את הסלמונלה.

נבדק חשד לזיוף חותמת המכון

משרדי הבריאות והחקלאות ממשיכים לערוך בדיקות וניטור לשמירה על בריאות הציבור, כולל לעניין החשד אשר הועלה על ידי המשווק כי שם המשווק זויף ומדובר למעשה בביצים שאינן של המשווק "יש מעוף". השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות הנחו את יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות (פיצו"ח) לפתוח בחקירת החשד.

''סלמונלה הנו חיידק שכיח בעולם, ומדינת ישראל עושה מאמצים כדי למזער את הימצאותו. במסגרת התוכנית לניטור סלמונלה בלולי ביצים למאכל (מטילות) ובמשחטות עופות, שיזם משרד החקלאות במטרה להפחית את כמות חיידקים בביצים ובבשר העוף המגיעים לצרכן, נבדקו כ 90% ממשקי המטילות במדינת ישראל ונמצא כי שכיחות הסלמונלה אנטיריטידיס וטיפימוריום בלולי ההטלה בישראל עומד על פחות מ- 3% אחוז, שיעורים דומים לשיעורים שנמצאו במדינות אירופה וארה"ב'' נמסר ממשרד החקלאות.