הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קרטל הלחם: ירון אנג'ל ירצה עד 6 חודשי מאסר בפועל


במסגרת הסדר טיעון, המנכ''ל ומבעלי המאפייה ירון אנג'ל יישב בכלא בגין הסדר כובל עם בעלי מאפיות אחרות, שנועד למנוע תחרות במחירי הלחם בפיקוח. יתר הנאשמים ירצו את עונשם בעבודות שירות ויישאו גם בקנסות כספיים. המאפייה תישא בקנס של 1.4 מיליון ₪

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-10-2017



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

רשות ההגבלים העסקיים הגיעה להסדר טיעון עם ירון אנג'ל, מנכ''ל ומבעלי מאפיית אנג'ל, שירצה בין 5-6 חודשי מאסר בפועל בפרשת קרטל הלחם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עוד נמסר מרשות ההגבלים, כי הסדר הטיעון הוגש לפני ימים ספורים לבית המשפט המחוזי בי-ם, שם הודו הנאשמים בהיותם צד להסדר כובל בנסיבות מחמירות.

על פי ההסדר, עונשו של רון אנג'ל ייגזר על ידי בית המשפט בתוך הטווח שבין 5-6 חודשי מאסר בפועל. יתר הנאשמים יישאו בעונשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות. כל הנאשמים יישאו גם בקנסות כספיים, והמאפייה תישא בקנס של 1.4 מיליון ₪.

על פי כתב האישום המתוקן בו הודו הנאשמים, המאפיות הגדולות תיאמו ביניהן להעלות את המחירים בהם נמכרים לצרכן הלחם האחיד הפרוס והחלה. בנוסף, הסכימו המאפיות הגדולות להימנע מתחרות על לקוחות שבאותו מועד אחת המאפיות האחרות סיפקה להם מוצרים.

כתב האישום בפרשת קרטל הלחם הוגש באוגוסט 2012 נגד 19 נאשמים, בהם המאפיות הגדולות בישראל – קבוצת אנג'ל, קבוצת ברמן, קבוצת דוידוביץ' ומאפיות מרחבית ודגנית עין בר.

התובעים בתיק הם עוה"ד אסף מוזס, איל פרזון ועפר מעוז.