הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מתחמי זולות לא חוקיות פונו מחוף האון בכינרת


הפולשים שהקימו ארבעה מתחמי זולות ברצועת החוף בכינרת התפנו בכוחות עצמם, אך הותירו אחריהם במקום ציוד, פסולת, לכלוך וזוהמה. רשות הכינרת: ''המתחמים היוו מפגע סביבתי ועבירה על החוק. נמשיך לאכוף את הסדר סביב האגם הלאומי לאורך השנה כולה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-10-2017



זולה לא חוקית בחוף האון בכינרת, צילום: רשות הכינרת

מבצע פינוי זולות לא חוקיות מחופי הכינרת: צוותים בהובלת יחידת הפיקוח והאכיפה ברשות הכינרת ובשיתוף משטרת טבריה, יחידת עיטם ומג"ב, השלימו היום את פינויים של ארבעה מתחמי זולות באזורים נרחבים ברצועת חוף האון, שהפכו על פי החשד למגורי קבע בניגוד לחוק.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הפולשים בחרו להתפנות בכוחות עצמם, בעקבות התרעות שחולקו על ידי צוותי הפיקוח ברשות הכינרת והמשטרה בשבוע שעבר, אך הותירו אחריהם במקום ציוד רב, פסולת, לכלוך וזוהמה.  לא מדובר בפינוי ראשון של פולשים לחוף. רק בתחילת השנה פונו 11 זולות בלתי חוקיות שהוקמו לאורך של חצי קילומטר בסבך הקנים שברצועת חוף האון.

חגי לוין, מנהל יחידת הפיקוח והאכיפה ברשות הכנרת אומר, כי המתחמים שהוקמו על ידי פולשים, היוו מפגע סביבתי ועבירה על החוק ולראייה כמות האשפה שפונתה מהם. ''הפולשים בנו מבנים שצוידו במיטות, מזרונים, חפצי מטבח, מכשור ועוד, הלכלוך והזוהמה ב"זולות" הבלתי חוקיות ובסביבתן בעייתיות מאוד, כמו גם השירותים המאולתרים שעשו לעצמם בין השיחים שהיוו מוקד לסכנה בריאותית ממשית וזיהום הסביבה. נמשיך לאכוף את הסדר והחוק סביב האגם הלאומי לאורך השנה כולה" אומר לוין.

מרשות הכינרת נמסר: ''מטרת שביל סובב כינרת הינה להוות שביל גישה פתוח לקהל הרחב ומבנים ארעיים בלתי חוקיים מסוג אלה על תכולתם, מזהמים את הסביבה ואף מפריעים למהלכו של השביל. ברשות הכינרת ימשיכו לשתף פעולה יחד עם כלל גורמי החוק במדינת ישראל, על מנת לשמור על השביל וחופי הכינרת נקיים מלכלוך ומפגעים, לטובת ציבור המטיילים והנופשים''.