הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחקר בתחום הזית: שיתוף פעולה בין מכון וולקני לאוניברסיטאות בגרמניה


הגדרת זני זיתים עתיקים וזיתי בר, הם חלק מהמחקרים שנעשו במסגרת שיתוף פעולה בין אוניברסיטאות בגרמניה ומכוון וולקני, במימון קרן DFG של משרד המדע הגרמני. היום הגיעה ראש-ממשלת מדינת ריינלנד-פפאלץ בגרמניה למכון וולקני, ובמהלך ביקורה הוצגו בפניה מחקרים שונים בתחום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-10-2017



מימין:  ראש ממשלת ריינלנד-פפאלץ, שגריר גרמניה בישראל ד"ר קלמנס פון גטצה,מנהל מרכז מחקר גילת ד"ר אורי ירמיהו, צילום: באדיבות מכון וולקני

משלחת בראשותה של הגב' מאלו דרייר, ראש-ממשלת מדינת ריינלנד-פפאלץ בגרמניה, ביקרה היום (א') במרכז מחקר גילת של מכון וולקני.  Rhineland-Pfalz היא אחת מ-16 המדינות של גרמניה המשתרעת על כ-20,000 קמ"ר ובה כארבעה מיליון תושבים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ביקורה במרכז מחקר גילת של מכון וולקני נערך על רקע שיתוף הפעולה בין אוניברסיטאות במדינה זו למכון וולקני, במימון קרן DFG של משרד המדע הגרמני. במסגרת זו הופעלו שתי תכניות מחקר יחד עם שותפים מהרשות הפלשתינאית.

בתוכנית מחקר אחת בשיתוף אוניברסיטת מיינץ, עסקו החוקרים בהגדרת זני זיתים עתיקים וזיתי בר והכרת האיכויות שלהם בשטחי ישראל והרשות הפלשתינאית. בתוכנית השנייה בשיתוף עם אוניברסיטת לנדאו, נערך מחקר שמטרתו לעמוד על צמצום הנזקים שבפיזור הפסולת הנוזלית במטעים הנוצרת כתוצאה מתהליך הפקת שמן הזית והגדרת התועלת שלה.  במסגרת שיתוף הפעולה הגיעו סטודנטים גרמנים למרכז מחקר גילת וביצעו מחקרים במסגרת הפרויקטים המשותפים.

ראש הממשלה לוותה במשלחת של כ-50 איש,  ובמהלך ביקורה הוצגו בפניה מחקרים בתחום הזית ובכלל זה - חלקת אוסף זנים עתיקים אשר הוקמה במסגרת המיזם, חלקת מבחן לבחינת השפעת פיזור שפכי בית בד על הקרקע והעץ, עבודת בית הבד המעבדתי, טעימות שמן ועוד. הביקור נחתם בטקס נטיעות של עץ זית בחלקת אוסף עצי הפרי של מרכז מחקר גילת.

ד"ר ארנון דג, חוקר מרכז מחקר גילת: "שיתוף הפעולה עם הסטודנטים הגרמניים היה מוצלח. אנו מקווים כי ביקורה של ראש ממשלת ריינלנד-פפאלץ יוביל להרחבת שיתוף הפעולה בנושאים מדעיים נוספים ולשילוב סטודנטים נוספים מגרמניה."