הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בית המשפט ביטל את אישור תוכנית אפולוניה בותמ''ל


למרות הסקרים שנעשו במקום שהעידו על המצאות זיהום כבד בקרקע ובמי התהום, החליטו חברי הותמ''ל לאשר את התכנית, שכעת תשוב לשולחן הוועדה וניתן יהיה לדון בהפקדה מחודשת לאחר השלמת איסוף המידע המלא. השופט בכר: ''מדובר בדיני נפשות של ממש''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-10-2017



השכנה ארסוף במבט מהאוויר, צילם:Amos Meron - נוצר על ידי מעלה היצירה, ויקיפדיה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב ביטל את אישור תכנית הבנייה באפולוניה על-ידי הותמ''ל (הוועדה לתוכנית מועדפת לדיור), וקבע כי ניתן יהיה לדון בהפקדה מחודשת של התכנית רק לאחר השלמת איסוף המידע המלא על הזיהומים השונים במקום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מדובר בתכנית של האוצר לבניית כ-2,700 יחידות דיור באפולוניה שבמערב הרצליה סמוך לישוב ארסוף. החלטת בית המשפט באה בעקבות עתירה של 'אדם טבע ודין', תושבי הרצליה ועתירות נוספות, ביניהן של עיריית הרצליה.

השופט אליהו בכר ציין בפסיקתו כי מדובר בדיני נפשות של ממש, וכי בלי השלמת מידע זה "הוועדה לא יודעת באופן מדויק מהם הסיכונים המצויים במתחם".

בעתירתם ציינו אדם טבע ודין והתושבים כי סקרים שנעשו במקום העידו על המצאות זיהום כבד בקרקע ובמי התהום, וכן על הימצאות של גזי קרקע בשטח. למרות זאת, חברי הותמ"ל החליטו להמשיך ולקדם את תכנית המגורים. העותרים הדגישו כי חלה חובה להשלים את הבדיקות והסקרים טרם הפקדת התכנית כדי לספק מידע מלא בכל הנוגע לזיהום המים והקרקע שמצוי במקום.

מנכ"ל אדם טבע ודין, עו"ד עמית ברכה: "פסק הדין מוכיח כי הליך התכנון המהיר בוותמ"ל מוציא לפועל תכניות מסוכנות לבריאות הציבור, לסביבה ולאיכות החיים של תושבי האזור. אנו נמשיך לפעול מול תכניות בנייה לא אחראיות שלא מתייחסות כראוי לתושבים ואף עלולות להעמיד אותם בסיכון".

את העתירה כתבו עו"ד אורלי אריאב שמייצגת את התושבים ועו"ד אלי בן-ארי מ'אדם טבע ודין'.