הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תערוכת AgroIsrael יבול שיא 2017 - הצצה לחידושים הטכנולוגיים


בתערוכה שתתקיים ב-26 באוקטובר, תוצג שורה של חידושים טכנולוגיים מדהימים - דגם חדש של טרקטור דו-גלגלי על זחל עם מתחחת מקצועית, ציוד חקלאי, מערכת חדשנית של חישה מרחוק, דגמי צמיגים חדשים לחקלאות תעשייה ועבודות עפר, מרססים, זני ירקות מובחרים ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-10-2017



"לנגוס" - דגם חדש של מרסס UTV

בתערוכת "יבול שיא" שתתקיים ב-26 באוקטובר 2017, בגן הלאומי עין חרוד, תוצג שורה ארוכה של חידושים טכנולוגיים מדהימים בתחומי החקלאות כמובן, אבל גם לתעשייה ועבודות עפר. בכתבה זו אנו מביאים לכם רק כמה מהם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מרסס UTV חדש של חברת לנגוס
חברת "לנגוס" תחשוף בתערוכת "יבול שיא" - מרססים חדשים מארה"ב, מתוצרת F/S Manufacturing. כמו כן ייחשף בתערוכה דגם חדש של מרסס UTV - מתאים למיול, ריינג'ר, ג'ון דיר ודומיהם, עם מיכל TruKleen, בנפח 50 או 100 גלון - המתרוקן עד הטיפה האחרונה. נוח למילוי ושטיפה. בנוסף תציג "לנגוס" בתערוכה ציוד חקלאי מבית FLIEGL - מקדח אדמה, מצבט גזם, מהפך מיכלים, כף דחיפה ועוד.

חיישנים חדשים לחישה מרחוק - חברת אגרידע
חברת "אגרידע - חדשנות ופתרונות בחקלאות בע"מ" פועלת בתחום של שימוש בטכנולוגיות של חישה מרחוק. הפעילות היא גם במדידה ואיסוף הנתונים וגם בעיבודם, הצגתם והנגשתם למגדל. המערכת הראשונה שנמצאת כבר בשימוש משמשת את המגדל לקבלה של נתוני וקריאות מערכת הטנסיומטרים המוצבת בשדה, ישירות לאתר של החברה, הנמצא לשימושו של החקלאי או באמצעות המחשב או באמצעות הטלפון החכם. החברה עומדת להציג בתערוכת יבול שיא בסוף אוקטובר חיישנים נוספים בתחום של טמפרטורה ולחות אוויר וחיישן טמפרטורת קרקע ובעתיד הקרוב, חיישנים של מצב רטיבות עלה, מוליכות חשמלית של הקרקע ושימוש במד קרינה.

הייחודיות של פעילות החברה שכל המוצרים המהווים את לב פעילותה, הם פרי פיתוח של החברה, גם ברמת החומרה וגם ברמת התוכנה ועיבוד הנתונים בעבור הלקוח הסופי. יכולות הפיתוח של המערכות מושגות כתוצאה משילוב של מומחיות בתחומים של ידע בחקלאות, ידע בעיבוד נתונים וניהול מערכות מידע וידע טכנולוגי של פיתוח והרכבה של המערכות שבשימוש החברה. את אלה מספקים השותפים בחברה. החברה פועלת בשיתוף פעולה עם חוקרת מובילה בתחום הספקטרלי מאוניברסיטת חיפה וגופי מחקר מאיטליה כחלק משיתוף פעולה עם ארצות האיחוד האירופאי.


הטנסיומטר החדש של חברת "אגרידע"

טרקטור קומפקטי חדש של "קררו"
מאפיינים מיוחדים הופכים את הטרקטור החדש לכלי אפקטיבי במיוחד, המשלב בין כוח ואמינות עם מימדים קומפקטיים. בחברת "קררו" (Carraro) מתמחים יותר ויותר בגרסאות הטרקטורים הקומפקטיים הנמוכים ועתה מוסיפים הם דגם סטנדרטי של 90 כ"ס, בהנעת 4X4 שרוחבו נע בין 1.3 מטר ועד 1.7 מטר, עם קבינה ייחודית ומרווחת במיוחד. הטרקטור החדש יוצג בתערוכת "AgroIsrael יבול שיא". המאפיינים המיוחדים הללו הופכים את הטרקטור החדש לכלי אפקטיבי במיוחד, המשלב בין כוח ואמינות עם מימדים קומפקטיים. המודל החדש שוב מדגיש את ייחודיות "קררו" בתחום הפרדסים והכרמים ואת ההתמקדות שלה על צרכיה הספציפיים של החקלאות הים תיכונית.

טרקטור דו גלגלי על זחל - חברת מ. שטרן
חברת "מ. שטרן" משיקה דגם חדש של טרקטור דו גלגלי על זחל עם מתחחת מקצועית, ברוחב תיחוח של 40 ס"מ עד 90 ס"מ. מתאים לחממות, גידולים אורגניים ולולים.


טרקטור דו גלגלי על זחל עם מתחחת מקצועית

"תמרז 1000 " לריסוס / איבוק - מרססי רז
חברת "מרססי רז" פיתחה מרסס ומאבק חדש לעצי תמר, עם מיכל בנפח 30 ליטר עשוי מנירוסטה ולו בוחש מכני למניעת התגבשות האבקה. המרסס הינו תלת נקודתי או נגרר עם תותח אוויר רב עוצמתי מנירוסטה. תותח האוויר מצויד במערכת צידוד הגבהה הידראולית ובקרת שליטה, המאפשרת את כיוון התותח למטרה בזמן נסיעה. יחידת האיבוק המיוחדת כוללת כמה פרמטרים חשובים ביותר:
* המיכל בנפח 30 ליטר עשוי מנירוסטה ולו בוחש מכני למניעת התגבשות האבקה.
* הפעלת האיבוק ממושב המפעיל הינה חשמלית ולפיכך ניתן לקבוע את כמות האבקה ע"י בקר אלקטרוני וכמובן שאין צורך במדחס אוויר.
החברה ביצעה בדיקות רבות וקיבלה משוב חיובי בקרב קהל לקוחותיה, שכבר רכשו נהנים וממליצים על מוצר זה.


המרסס והמאבק החדש של חברת "מרססי רז"

צמיגים חדשים - חצב סחר
חברת "חצב סחר" היא בעלת הזיכיון מזה כחצי שנה של צמיגים מתוצרת Mitas לחקלאות תעשייה, ועבודות עפר. בתערוכת "יבול שיא" יחשפו מגוון דגמים חדשים של היצרנית. הבולט שבהם הוא דגם הנקראSFT-IF-VF , צמיגים אשר פותחו במיוחד לנסיעה בלחצי אוויר נמוכים מאוד וכפועל יוצא מניעת הידוק הקרקע תוך העברה מושלמת של כח ההינע של הטרקטור אל הקרקע וכתוצאה מכך חיסכון בדלק . יתרון נוסף - הצמיגים מחוזקים בחגורות פלדה אשר מונעות חדירה של גופים זרים (פחות תקרים).


צמיגים חדשים מתוצרת Mitas

חדש בפלסים - מיטל 20
סידרת מיטל 20 הינה הרחבה של קו המיטל המסורתי של פלסים. מיטל 20 פותח על מנת לענות על צורכי השוק, בשיתוף עם לקוחות "פלסים" והצוות הטכני המקצועי של פלסים אביזרים. מיטל 20 מאפשר התקנה פשוטה, מהירה, ואמינה של שלוחות טפטוף, היא הינה פתרון מיטבי לצורך הקיים בתחום. הוא פותח עם בסיס ניסיון רב, ומביא את היתרונות הנדרשים של אביזר עמיד ונוח לתפעול. בקו מיטל 20 מגוון רחב של אביזרים המאפשרים הרכבת מערכת השקיה הן למטרת גינון והן לחקלאות. תשומת לב מיוחדת הושקעה בפיתוח אביזר ה-Y, שהוא המרכיב המרכזי לתכנון מערכת השקיה לשלוחות טפטוף. אביזר מיטל Y-20 מגיע בשלוש רמות: ירוק - PN10, שחור - PN16, חום - מיטל 20
הקו יהיה זמין מסחרית ברבעון הרביעי של שנת 2017. קו מיטל 20 יושק לראשונה בתערוכת יבול שיא. הנכם מוזמנים להגיע ולהתרשם.


אביזר מיטל Y-20 החדש של פלסים

זן מיני פלפל מתוק חדש - חברת אפעל אגרי
חברת "אפעל אגרי" גאה להזמינך לבקר בביתנה בתערוכת "יבול שיא". "אפעל אגרי" מבית אפעל תעשיות כימיות, עוסקת בפיתוח ורישוי תכשירי הדברה והינה נציגה של חברת הזרעים ההולנדית AZNE NEDAZ, שזרעי הירקות שלה נמכרים ברחבי העולם. בימים אלו עוסקת אפעל בפיתוח המותג ILLEBIRT, המוכר ברשתות השיווק האירופאיות והאמריקאיות - פלפל מיני מתוק במיוחד, בשלשה צבעים, באורך של 8-21 ס"מ. לאחרונה הושק מותג נוסף:ILLEBIRT LX , פרי קוני מתוק באורך של כ-31-51 ס"מ . כמו כן יוצגו בביתן אפעל אגרי זני הירקות המובחרים לעונה הקרובה. המבקרים  יוכלו להתרשם ממגוון רחב של זרעי ירקות: בצלים המתאימים לתקופות זריעה שונות ואת הבצל האדום החדש "גמאי" - בצל איכותי בצבע אדום אטרקטיבי המצטיין ביבול גבוה, מוצק עם צניחה אחידה המתאים לשוק הטרי. כמן כן, יוצגו זני בצל אוסטרלי של אפעל צ'לסי, בוקנייר, אנאקין טייפן ועוד.
בנוסף יוצג זן הקישוא נור, זן חדש מסחרי, שפריו בעל צבע ירוק בהיר ועוקץ קצר. פרי הנור שומר על צבע גם בתנאי חום. הצמח שומר על איזון גם בתנאי חום קיצוני וללא רגישות להכספה בעלים. סבילויות: xP / VMYZ / VSRP / VMW. בנוסף תציג אפעל במהלך התערוכה את תכשירי ההדברה לפרדס למנגו, לאבוקדו ולמטעים, כמו גם הדשן האורגני החדש הבומברדייר ועוד.