הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאות הדור הבא: המדינה תשקיע 160 מיליון ₪ בחיזוק החקלאות והייצוא


שרי החקלאות והאוצר סיכמו על יישום תוכנית לחיזוק הדור הבא של החקלאות ולעידוד הייצוא. התכנית שתחל כבר השנה נועדה לעודד כניסת חקלאים חדשים לענף, שימוש בקידמה טכנולוגית, וסיוע בהטבות מס לחקלאים שייצאו תוצרת חקלאית - דומות לאלו שזוכים להן יצואנים אחרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-10-2017



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שר החקלאות אורי אריאל, ושר האוצר משה כחלון, סיכמו על תוכנית לחיזוק הדור הבא של החקלאות ולעידוד הייצוא בהיקף של 160 מיליון ₪.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

התוכנית שתכלול עידוד יצוא, השקעות בטכנולוגיות מתקדמות ועידוד של כניסת חקלאים חדשים לענף, תחל באופן מידי כבר השנה ותימשך עד שנת 2019, ואף מעבר לכך בהתאם להצלחתה בשטח.

על פי התוכנית, חקלאי חדש יקבל מענק בגובה של כ-40% על השקעתו בהקמת עסק חדש בחקלאות. גם חקלאים ותיקים שישתמשו בטכנולוגיה חדשה, מיכון חדש, יגדלו גידולים חדשים או גידולי פרימיום יזכו למענק מיוחד. בנוסף, חקלאים שיפתחו זנים חדשים בענף הפרחים וחקלאים שישתמשו בחקלאות מדייקת, יזכו גם הם למענקים מיוחדים.

את החקלאים החדשים ידריכו מדריכים מקצועיים של משרד החקלאות הן בתקופת הכשרתם והן בליווי שוטף בשנים הראשונות להקמת המשק. כמו כן, יוצמד לחקלאים החדשים יועץ כלכלי שילווה אותם בתחילת דרכם בניהול הפיננסי והשיווקי של העסק שלהם.

במקביל יושקעו תקציבים לעידוד הייצוא החקלאי - בפתיחת שווקים לייצוא, במענקים להקמת התארגנויות לשיתופי פעולה לייצוא ובתיקון החוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, כך שיינתנו הטבות מס ליצואנים החקלאיים, כפי שניתנים ליצואנים האחרים.

בנוסף, מסגרת המאמץ לצמצם את פערי התיווך בין החקלאי לצרן, חקלאים שישווקו את התוצרת שלהם לשווקי איכרים יזכו להטבה, אם מחיר התוצרת לצרכן יהיה בגובה המחיר הסיטוני. בכך תקוצר שרשרת התיווך כך שפערי התיווך יקטנו ומחירי התוצרת החקלאית יהיו נמוכים עבור הצרכנים כמחירי התוצרת הסיטונאית.

משרדי החקלאות והאוצר העבירו בעבר החלטת ממשלה להקמת 750 נחלות חקלאיות חדשות ברמת הגולן בתקציב של 375 מיליון ₪. התוכנית הנוכחית נועדה לסייע גם לחקלאים אלו, אם יבחרו מסלול מהמפורטים לעיל, וזאת בנוסף לתקציבים שהוקצו לטובת 750 הנחלות.

בישראל ישנם כיום כ-10,000 חקלאים פעילים. במשך עשרות שנים תמכו משרדי החקלאות והאוצר בחקלאים הוותיקים באופנים שונים, ובשנים האחרונות הכספים שמושקעים בחקלאות וניתנים לחקלאים מסתכמים מדי שנה לסכום של 1.2 מיליארד ₪. מטרת התוכנית החדשה הינה לתמרץ את החקלאות העתידית ולהכניס חקלאים חדשים לענף, מעבר להמשך ההשקעה השנתית בחקלאים הוותיקים.