הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שלושה מטיילים בצפון ננשכו על ידי תן


התן שגילה סימנים מחשידים לכלבת נורה סמוך לקיבוץ ניר דוד ונלקח לבדיקה שתוצאותיה יקבעו אם היה נגוע בכלבת. ברשות הטבע והגנים מבקשים מכל מי שבא במגע או ננשך באזור על ידי תן או יונק אחר, לדווח על כך לרשות ולפנות לקבלת טיפול רפואי מתאים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-10-2017



Sri Lankan Jackal, צילום: Thimindu - CC BY-SA 2.0, ויקיפדיה

שני גברים ואישה ננשכו היום (ג') על ידי תן באזור קיבוץ ניר דוד שבעמק המעיינות. בעקבות הדיווחים, החלו פקחי רשות הטבע והגנים בסריקות באזור, במהלכן איתרו את התן שגילה סימנים מחשידים לכלבת, והוא נורה ומת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

התן הועבר לבדיקת כלבת שתוצאותיה יתקבלו מחר. ברשות הטבע והגנים מבקשים מכל מי שבא במגע או ננשך באזור על ידי תן או יונק אחר, לדווח על כך לרשות הטבע והגנים ולפנות לקבלת טיפול רפואי מתאים.

במקביל, בימים אלו מגבירים פקחי הרשות את מאמצי חיסון הכלבת באמצעות חיסוני שטח לבעלי-החיים באזור, על מנת לצמצם את התרחבות התופעה, זאת במקביל לתגבור סריקות ותצפיות.

בימים האחרונים פרסם משרד הבריאות מספר התראות על תנים שנתגלו כנגועים בכלבת. לפני כשבוע התקבלה הודעה אודות תן נגוע בכלבת ששוטט בדרך הלבנה נחל חרוד בין מרחביה לעפולה. ביום ראשון השבוע התקבלה הודעה אודות תן שגם הוא נגוע בכלבת בקיבוץ חמדיה. התן ניצוד עקב התנהגות מחשידה בתוך מכלאות הבקר שבקיבוץ.

משרד הבריאות מבקש מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, לפנות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, על מנת לשקול הצורך במתן טיפול מונע. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.

משרד הבריאות מבקש להעביר את המידע על האירוע למטיילים והנופשים באזור וביישובים הסמוכים. הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם, באם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות. בעלי חיות מחמד מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסונם.

משרד הבריאות מזכיר שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת.

מתחילת השנה התגלו בישראל 25 מקרי כלבת, כולם בצפון הארץ. מדובר במקרים שהתגלו באזור מיושבים או באתרי טיולים.