הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הטרור החקלאי ממשיך: ציוד בשווי מאות אלפי שקלים הוצת בעמק הירדן


מאות דונם של שטח חקלאי וגלילים של טפטפות הוצתו הלילה בשני קיבוצים בעמק הירדן, בדיוק בלילה שבו הסתיים צו הרחקה לעבריין שנעצר בעבר על פשיעה נגד חקלאים. ארגון השומר החדש: ''החשד הוא שמדובר בפעולת תג מחיר על פעילות האכיפה, שמטרתה לייאש את החקלאים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-10-2017



הצתת גלילי הטפטוף בקיבוץ כינרת, צילום: ארגון השומר החדש

בקיבוץ כינרת שבמועצה אזורית עמק הירדן הוצתו הלילה (ב') 30 גלילי השקייה של טפטפות. הנזק נאמד ב 300-250 אלף שקלים. בנוסף הוצת שדה חקלאי בשטח של 600 דונם השייך לקיבוץ חמדיה. ההערכות לנזק זה נאמדות בעשרות אלפי שקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אחת ההערכות היא שפעולות ההצתה הלילה היו כתגובת נקם כנגד המועצה והחקלאים שנוקטים באכיפה מוגברת נגד העבריינים. המשטרה ויחידת ארז של מג''ב פתחו בחקירה.

מזה מספר חודשים מוביל ראש המועצה של עמק הירדן, עידן גרינבאום, קו תקיף כנגד עבריינים הפולשים בניגוד לחוק עם עדרי הפרות שלהם לשדות החקלאים ומשחיתים את היבולים. המועצה נערכה לטיפול בעבריינים בשיתוף עם ארגון 'השומר החדש' שפעיליו תפסו לאחרונה עדרים פולשים באזור. בפעולה משולבת עם המועצה, הסיירת הירוקה והמשטרה פונו העדרים להסגר, זאת במסגרת הפעלת חוק עזר.

במהלך החודשים האחרונים נתפסו והוחרמו כ-50 פרות במספר אירועים. לפני כשבועיים נתפס עדר שפלש לשדה של קיבוץ כנרת וכ-15 פרות הוחרמו. בעל העדר הפולש עוכב לתחנה והוצא נגדו צו הרחקה.

''אתמול הסתיים צו ההרחקה, ובאורח פלא הוצתו בשעות אחה״צ שני מוקדים של שטחי מרעה של משפחת דן מחמדיה'' אומרים בארגון השומר החדש. '' בלילה הוצתו כ 600 דונם בחמדיה ומצבור גלילי טיפטוף (30) הוצת בשטחי קיבוץ כנרת, בנזק של מאות אלפי שקלים. מתנדבי השומר החדש סייעו בכיבוי השריפות. החשד הוא שמדובר בפעולת ״תג מחיר״ על פעילות האכיפה, שמטרתה לייאש את החקלאים''.


צילום: ארגון השומר החדש

המסמר האחרון בארון הקבורה של החקלאות בישראל

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר: "השר לביטחון פנים גלעד ארדן, נכשל כשלון חרוץ בהגנה על חקלאי ישראל. מידי יום ומידי לילה מתרחש טרור חקלאי נגד עובדי האדמה ורכושם . אני דורש מארדן שילחם בתופעה בכל הכוח ואם צריך בעוד יותר כוח. מאסנו בסיפורים על חוסר כח אדם ותקציב, כשלארדן חשוב משהו הוא נלחם בעבורו, ראוי שגם החקלאות והחקלאים יעמדו בראש סדר העדיפויות של השר''.

ח"כ ברושי ממפלגת המחנה הציוני: ''בימים האחרונים אנו עדים לגל של טרור חקלאי ופרוטקשן תוך אלימות קשה כנגד חקלאים באזור הגליל והעמקים. בלילה האחרון נגרמו נזקים במאות אלפי שקלים לחקלאים בקיבוץ כינרת שבעמק הירדן. אסור להתרגל לטרור החקלאי. על הממשלה לנקוט בצעדים משמעותיים ובמהירות. שר החקלאות והשר לביטחון פנים נושאים באחריות ישירה למחדל המתמשך ולחוסר האונים של הממשלה וכוחות הביטחון. כוחות הביטחון יודעים להגיע לכל מקום בעולם כדי למנוע פגיעה בישראלים, אך מגלים אזלת יד מול הפשיעה החקלאית, שהיא איום אסטרגטי על החקלאות וההתיישבות בישראל''.

''בנוסף למשבר המתמשך ולקיצוצים במכסות המים, הפשיעה עלולה להיות המסמר האחרון בארון הקבורה של החקלאות בישראל'' מוסיף ברושי. ''הפתרון לא יגיע רק על ידי ארגונים ומתנדבים, אלא קודם כל על ידי כוחות הביטחון, שזהו תפקידם. ראש הממשלה התחייב בעבר לקיים ישיבת ממשלה מיוחדת על מצב החקלאות ואין זמן מתאים יותר מסופו של חג הסוכות לקיים את הדיון החשוב. גם הפעם אין מנוס מלקרוא לראש הממשלה להתערב, ולמנוע את חיסול החקלאות''.