הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דבוראים מכל הארץ התארחו במשכן הנשיא בירושלים


שלושה דורות של דבוראים מישובים בכל הארץ, הגיעו למפגש כשהם לבושים בסרבלים לבנים, והגישו לנשיא ולרעייתו סוגי דבש שונים. הנשיא ריבלין: ''הכוורת מוכיחה לנו שכאשר כולנו יחד פועלים למען מטרה אחת אנחנו יכולים להפיק דבש''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-09-2017



שלושה דורות של דבוראים עם הנשיא ורעייתו, צילום: מועצת הדבש

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, ארחו היום (ב') במשכן הנשיא בירושלים את חברי מועצת הדבש ודבוראים מכל הארץ לכבוד ראש השנה, ולציון 130 שנה לדבוראות בישראל ו-100 שנה לייסוד ארגון מגדלי הדבורים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הדבוראים, דור ראשון, שני ושלישי מישובים השוכנים לגבולות המדינה בצפון ובדרום, הגיעו למפגש כשהם לבושים בסרבלים לבנים, והגישו לנשיא ולרעייתו סוגי דבש שונים לטעימות יחד עם פלחי תפוחים, ביניהם - דבש מפרחי אבוקדו, פרחי אקליפטוס אביבי, פרחי זעתר ושלמון ופרחי דרדרי הגולן.

בפתח דבריו התייחס הנשיא למילה 'כוורת' ולרלוונטיות שלה לימינו: "כוורת היא מילה חשובה ביותר בעברית ובערבית כי היא התכלית היותר ברורה של עבודת צוות. פעם לא היו אומרים "הקבינט", אלא הכוורת. בתלמוד ובספרות מדברים על כוורת כדבר משמעותי למנהיגות, אותה הקולקטיב יוצר. המלכה מורה את הדרך אבל לכוורת משמעות רבה בתולדות כל העמים ובוודאי בתולדותינו. ולכן מלבד הכושר, היצירתיות והיכולת להעביר ממקום למקום ולהפרות ממקום למקום אתם מייצגים דברים שהם כל כך חשובים לחיינו. הכוורת מוכיחה לנו שכאשר כולנו יחד פועלים למען מטרה אחת אנחנו יכולים להפיק דבש."

הנשיא התעניין ושאל את מנכ''ל מועצת הדבש זאב מידן על תופעת היעלמות הדבורים בארץ. על כך ענה מידן, כי ''התופעה הזו קיימת בארץ ובעולם, יש היעלמות של דבורים בארה״ב, עד לרמה של יבוא דבורים. בארץ מצבנו טוב יותר וזה בגלל הרמה המקצועית של הקבוצה שיושבת פה. אנו שומרים על הכוורות מכל משמר. אני חושב שעם ישראל זוכה למוצר איכותי שמיוצר כמעט כולו בארץ."

מידן התייחס גם לצמצום שטחי המרעה, אתגר אתו נאלצים הדבוראים להתמודד: "עוקרים לנו עצים כל כך חשובים לאיסוף הדבש והאבקה, חלקם בתהליך שאי אפשר למנוע, אבל חלקם אפשר. אנחנו רוצים להשיב מלחמה על ידי נטיעות, לטעת עצים וצמחים צופניים בכל רחבי הארץ. הדבש שלנו הוא הטוב בעולם. הארץ משופעת באזורי אקלים רבים וזה משפיע על הגיוון והטעם של הדבש. ברצוני לאחל לכולנו שנה טובה ומתוקה מלאת דבש."

בועז כנות, יו"ר ארגון מגדלי הדבורים בישראל, סיפר על הכוורת בה הוא עובד והדגיש את חשיבותן של הדבורים: "חרק מופלא זה בעצם חשוב לנו לבריאותנו ולכלכלה כי הדבורים מאביקות יותר משליש מהגידולים החקלאיים שמזינים את בני אדם. ללא האבקת הדבורה, שאין לה תחליף, אין שום חרק אחר שיוכל לעשות זאת. הדבורה הזו חשובה לנו לאנושות וחשוב לשמור עליה."