הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר האוצר כחלון הפחית את הארנונה על מבנים חקלאיים


תעריף הארנונה למבנה חקלאי היה עד כה גבוה בהרבה מהתעריפים לאדמה חקלאית ועכשיו הופחת מ-0.28 ₪ ל-0.1 ₪ למטר מרובע. ''יש לנו כוונה להמשיך ולתמוך בענף החקלאות ובחקלאים שאוחזים בקרקע באומץ ובגבורה ומצליחים לגדל את הפירות הטובים ביותר שיש''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-09-2017



שר האוצר כחלון עם חקלאים בצפון, צילום: טלי מאיר - באדיבות מפלגת כולנו

שר האוצר ויו"ר מפלגת 'כולנו' משה כחלון חתם השבוע על תיקון חוק ההסדרים במשק המדינה והפחית את תעריף הארנונה המזערי למבנה חקלאי מ-0.28 ₪ למ"ר ל-0.1 ₪ למ"ר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בשנת 1992 הוסמכו שר האוצר והפנים לקבוע הגבלות על סכומי הארנונה לרשויות המקומיות על כל אחד מסוגי הנכסים שייקבעו. ביניהם "מבנה החקלאי" ו"אדמה חקלאית".

'מבנה חקלאי' הוא מבנה קבע שנמצא על אדמה חקלאית ומשמש לצרכי חקלאות. 'אדמה חקלאית' מוגדרת כקרקע שבשטח העירייה שאינה בנין המשמשת כמטע / משתלה / משק בעלי חיים / גידול תוצרת חקלאית ועוד.

עד כה, תעריף הארנונה למבנה חקלאי היה גבוה בהרבה מהתעריפים לאדמה חקלאית. בעקבות זאת, רשויות מקומיות הממוקמות באזורי אקלים קיצוניים בהם גידול ירקות בחממות הוא הכרחי, נאלצו לשלם עבור 'מבנה חקלאי' ולא את התעריף של 'אדמה חקלאית'. כדי להקל על החקלאים הפועלים ברשויות הוחלט לקדם את תיקון החקיקה בנושא.

שר האוצר משה כחלון: "כפי שהצלנו לפני מספר חודשים את ענף ההטלה באזור, יש לנו כוונה להמשיך ולתמוך בענף החקלאות בכל הארץ ובמיוחד בגליל ובצפון. אנחנו פה בשביל להצמיח את המשק באמצעות רפורמות, השקעות ושינויים וככה נצמיח את המדינה. זאת ארץ ישראל שלנו וצריך לפתח אותה ולכן אני שמח לראות את ההתמדה שיש בפיתוח הצפון והגליל. אנחנו צריכים להמשיך לפתח את האזור בלי לתת לקשיים לעצור בעדנו ולכן הגענו לפה היום כדי לתמוך בחקלאי הצפון והגליל שאוחזים בקרקע באומץ ובגבורה ומצליחים לגדל את הפירות הטובים ביותר שיש. אין אחיזת קרקע יותר טובה משלהם ".