הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד הכלכלה יוזם מהלך להורדת מחירי הלחם המלא


הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה תעניק סיוע ממשלתי בהיקף של עד 30 מיליון ₪ להקמה והרחבה מאפיות ליצור לחם מקמח מלא, במטרה להוריד את המחירים בעשרות אחוזים. שר הכלכלה: קורא לרשתות השיווק לגלות אחריות ציבורית, לקחת חלק במהלך ובהורדת המחירים ולפעול יחד למען בריאות הציבור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-09-2017



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מסלול חדש שמטרתו לעודד תחרות בענף הלחם מקמח מלא, צפוי לצאת לדרך בשבועות הקרובים . המסלול של הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, ובתיאום עם משרד האוצר, נועד להגדיל את היקפי הייצור ואת מספר המאפיות בעלות כושר ייצור תעשייתי, באמצעות סיוע ממשלתי בהיקף של עד 30 מיליון שקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ברשות להשקעות מציינים, כי תחרות בענף זה, תביא לייצור מוצרים מקמח מלא באיכות גבוהה יותר, לייצור מגוון מוצרים ולהוזלת מחיר הלחם מקמח מלא לכלל האוכלוסייה. התמריץ הממשלתי נועד לעודד יזמים להקים מאפיות תעשייתיות וכן לסייע למאפיות קטנות ובינוניות לשדרג עצמן למאפיות תעשייתיות.

כיום מקטעי ייצור הלחם ושיווקו לשוק הקמעונאי הם בעלי מאפיינים אוליגופוליים, כאשר שוק זה נשלט על-ידי שלוש הקבוצות הגדולות עפ''י נתוני שוק נילסן 2016: אנג'ל (כ-40%), ברמן (כ-28%) ודווידוביץ-מרחבית (כ-20%). אלו מחזיקות במאפיות בשותפויות או בעלויות צולבות, כאשר המאפיות הקטנות לא מהוות תחרות משמעותית.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "נגישות למזון בריא ומזין יותר, היא זכותו של כל אזרח ולפיכך המדינה חייבת לבצע מהלכים בכדי להוריד את מחיר הלחם המלא, הבריא יותר וזאת אנו עושים היום, כאשר המטרה היא להביא להוזלת מחירי הלחם המלא בכ-30-40 אחוזים. גם לרשתות השיווק חלק חשוב ואני קורא להן לגלות אחריות ציבורית, לקחת חלק במהלך ובהורדת המחירים ולפעול יחד למען בריאות הציבור והוזלת מחירים".

נחום איצקוביץ', מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה: "אנו מאמינים כי ככל שתגבר התחרות, מחירי הלחם מקמח מלא יוזלו. מהלך תחרותי זה הינו הרביעי במאמצי הרשות להשקעות לקדם מסלולי תחרות בענפים ריכוזיים שונים - חלב, בשר בקר טרי כשר, מאפים ללא גלוטן, לחם מקמח מלא".