הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עסקת ענק: חברת נטפים נמכרת ל-Mexichem ב-1.5 מיליארד דולר


החברה המקסיקאית המובילה בתחום ייצור צינורות פלסטיק, כימיה ופטרוכימיה, חתמה על רכישת 80% ממניות נטפים המוחזקות על ידי קרן פרמירה, קיבוץ מגל וקיבוץ חצרים. הצדדים התחייבו לשמור את ליבת הפעילות של נטפים בישראל, לרבות המשך פעילות הייצור והמו''פ למשך 20 שנה לפחות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-08-2017



צילום: באדיבות חברת נטפים - קיבוץ חצרים

חברת Mexichem, מובילה בתחום ייצור צינורות פלסטיק, כימיה ופטרוכימיה, חתמה אמש (א') על רכישת 80% ממניות חברת נטפים המוחזקות על ידי קרן פרמירה, קיבוץ מגל וקיבוץ חצרים. השלמת הרכישה כפופה לקבלת האישורים הנדרשים לפי דין, תהליך הצפוי להסתיים במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2017.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת העסקה, Mexichem תרכוש את כל מניותיה של קרן פרמירה (61%), את מניות קיבוץ מגל (6%) וחלק ממניות קיבוץ חצרים, המחזיק כיום ב-33% וצפוי לרדת להחזקה של 20% בחברה. העסקה משקפת לנטפים שווי של 1.895 מיליארד דולר.

חברת נטפים, אשר נוסדה בקיבוץ חצרים בשנת 1965, היא החלוצה העולמית בתחום ההשקיה בטפטוף. לאורך השנים צמחה החברה והפכה להיות מובילה עולמית בתחום ההשקיה החכמה. הפתרונות שנטפים מספקת מסייעים למיליוני חקלאים להגדיל באופן משמעותי את היבול תוך חיסכון במים ותשומות חקלאיות אחרות. נטפים פועלת בלמעלה מ-30 מדינות, מחזיקה ב-17 מפעלי ייצור והיא מוכרת בלמעלה מ-100 מדינות.

בשנים האחרונות הציגה נטפים תוצאות כספיות מרשימות עם צמיחה משמעותית במכירות ושיפור ברווחיות, תוך השקעה בחדירה לשווקים חדשים והרחבת סל הפתרונות ללקוח. מחזור המכירות של החברה בשנת 2016 הסתכם בכ-855 מילון דולר.

היסודות החזקים של החברה, תוצאותיה הכספיות המרשימות, ופוטנציאל הצמיחה הגבוה לאור השקעות החברה במנועי צמיחה עתידיים, הובילו את Mexichem להחלטה להשקיע בנטפים ולחזק את פעילותה בתחום ההשקייה.

במסגרת ההסכם, התחייבו הצדדים לשמור את ליבת הפעילות של נטפים בישראל, לרבות המשך פעילות הייצור והמו"פ בישראל למשך 20 שנה לפחות.

אנטוניו קרילו רולה, מנכ"ל Mexichem, התייחס ולרכישה ואמר: "זוהי רכישה אסטרטגית המחזקת את סל המוצרים והפתרונות היחודיים של Mexichem. הסינרגיה בין החברות תאפשר לנו לחזק את מעמדה של נטפים כחברה מובילה וחדשנית בשוק ההשקייה החכמה הצומח במהירות. לנטפים היסטוריה ארוכת שנים של חדשנות ומובילות טכנולוגית בתחום ההשקייה, הרכישה תתן ל-Mexichem גישה לטכנולוגיה מתקדמת זו, שבסופו של דבר תוכל לשמש בסיס לפתרונות "חכמים" לתחומי תעשיה נוספים."

רן מידן, נשיא ומנכ"ל נטפים, ציין: "חיפשנו עבור נטפים שותף אסטרטגי שיאפשר לנו להמשיך לפתח את החברה ולבצע את קפיצת המדרגה הבאה. אנו גאים לזכות באמון של חברה מובילה כמו Mexichem ומאמינים כי יחד נוכל להבטיח את המשך צמיחתה ושגשוגה של נטפים" מידן הוסיף כי "תנאי הההסכם מבטיחים את המשך צביונה הישראלי של נטפים, תוך התחייבות לשמירת מרכז הפעילות של החברה בישראל לשנים רבות קדימה."

טורסטן ווגט, שותף בפרמירה ומנהל-שותף בתחום התעשייה, הוסיף כי "נטפים הינו עסק מצויין ואנו גאים הישגי החברה בשנים האחרונות. לאורך השותפות שלנו עם הנהלת נטפים, קיבוץ חצרים וקיבוץ מגל, החברה התחזקה כמובילה עולמית, תוך מתן דגש על חדשנות, פיתוח מוצרים חדשים והרחבת הפריסה הגאוגרפית. היה לנו את העונג לעבוד עם הנהלת נטפים, ואנו מאחלים להם ול-Mexichem הצלחה בהמשך."

אלי בן סימון, מקיבוץ חצרים: " אנו שמחים על השותפות החדשה עם Mexichem. כמשקיע ארוך-טווח בנטפים, אנחנו נרגשים להמשיך את המסע עם Mexichem ולקחת חלק משמעותי בפעילות נטפים לשנים רבות."

את נטפים ובעלי מניותיה ליוו הבנקים גולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה מריל לינץ' ו-Centerview Partners . משרד Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom LLP ומשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות'. ייעצו משפטית.
ג'יי פי מורגן היה הבנק המלווה של Mexichem בתהליך.

חברת Mexichem הינה מובילה עולמית בתחום צינורות פלסטיק, אחת המיצרניות ה-PVC היעילות בעולם ואחת מחברות הכימיה והפטרוכימיה הגדולות בעולם. עם למעלה מ-50 שנות ניסיון, החברה תורמת לפיתוח העולמי באמצעות פורטפוליו רחב של מוצרים המיועד לשווקים בצמיחה כדוגמת תשתיות, בינוי, תקשורת, ניהול מים ואחרים. החברה פועלת בלמעלה מ-30 מדינות, 120 מפעלי ייצור ועם מעל ל-18,000 עובדים ברחבי העולם. החברה מפעילה גם 2 מכרות לייצור פלואוריט במקסיקו, 15 מעבדות מחקר וכן 8 מרכזי הדרכה. מחזור המכירות של החברה בשנת 2016 הסתכם בכ-5.4 מיליארד דולר, והיא נסחרת בבורסה המקסיקנית למעלה מ-30 שנה. אתר החברה: www.mexichem.com

חברת נטפים היא החברה העולמית המובילה לפתרונות השקיה חכמים לעתיד בר קיימא. עם 29 חברות בנות, 17 מפעלי ייצור ולמעלה מ-4,300 עובדים ברחבי העולם, מפתחת נטפים פתרונות חדשניים לחקלאים, החל ממגדלים קטנים ועד יצרני חקלאות גדולים, בלמעלה מ-110 מדינות. החברה נוסדה בשנת 1965, כשהיא ממציאת המהפכה של שיטת הטפטוף, שחוללה שינוי בתפיסת העולם בתחום טכנולוגיית ההשקיה בספיקה נמוכה. כיום נטפים מציעה את הפתרונות המקיפים והמובילים בשוק בתחום החקלאות, הגינון והכרייה, וכן ניהול פרויקטי השקיה גדולים מקצה לקצה ממקור המים ועד לשורשי הצמח – הכוללים את הובלת המים, מערכות השקיה מתקדמות וכן מערכות דיגיטליות לניהול היבול ואוטומציה, תוך ליווי של מומחים בתחום האגרונומיה, ההנדסה והתפעול ומתן שירותי מימון. הפתרונות המובילים של נטפים מאפשרים השקיה חסכונית ומסייעים לעולם "לגדל יותר בפחות" – לגדל יותר יבול תוך שימוש בפחות משאבים. אתר החברה: www.netafim.com