הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הטרור החקלאי ממשיך: הלילה הוצת בית אריזה ביסוד המעלה


להערכת ארגון מגדלי הפירות הנזק הישיר יגיע לעשרות מיליוני שקלים, וכמו כן יפגעו חקלאים רבים שתוצרתם משווקת באמצעות בית האריזה והם יצטרכו כעת למצוא פתרונות בשיאה של עונת פירות הקיץ. ''כנופיות של עבריינים השתלטו על הצפון ובמשרד החקלאות מתעסקים בשטויות ובפגיעה בחקלאים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  31-07-2017




הלילה, פעם נוספת, הטרור החקלאי מכה והנזקים שלו כבדים וכואבים מאוד. להערכת ארגון מגדלי הפירות בישראל, הנזק יגיע לעשרות מיליוני שקלים, מלבד הנזק הישיר לבית האריזה יפגעו חקלאים רבים שתוצרתם משווקת באמצעות בית האריזה והם יצטרכו כעת למצוא פתרונות אחרים בשיאה של עונת פירות הקיץ כשהפרי כבר בשל על העצים.

''כנופיות של עבריינים השתלטו על הצפון, מאלצות את החקלאים לשלם דמי חסות ומשתוללות באין מפריע'' אומר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות איציק כהן. ''אנו ניצבים לבד במערכה. את בתי האריזה אף חברת ביטוח לא מוכנה לבטח ולחקלאים שנפגעים איש לא דואג. שר החקלאות ואנשי משרדו אדישים למצב ובחרו בדיוק היום להודיע על סגירת מועצת הצמחים, הכלי הארגוני העיקרי של המגדלים למחקר ופיתוח וטיפול בענייניהם''.

כהן קורא למשרד החקלאות ''לחדול מעיסוק בשטויות'' ולמצוא יחד עם משטרת ישראל והגורמים האחרים את הדרך לספק הגנה לחקלאים ולאפשר להם לעבוד ולהתפרנס.

זה כמו במערב הפרוע - אנחנו לבד

אביהו הרדי, דור רביעי למשפחת חקלאים ביסוד המעלה כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו: ''היום לפנות בוקר, בשעה 3 וחצי קיבלתי טלפון שיש שריפה בחצר בית הקירור "יסוד קור" ביסוד המעלה. הגעתי לשם במהירות וראיתי שהשריפה כילתה את כל מיכלי הפרי שהיו בחוץ, אלפי מכלים של כל חקלאי המושבה. לא נשאר מהם כלום. מדובר בקלות בנזק של עשרות אלפי שקלים''.

''לאחר כמה שעות כשעלה אור היום ראיתי שמטע הרימונים שלי, שגובל בחצר הקירור נפגע גם הוא באופן קשה. 40 עצים נשרפו לגמרי, כל הצנרת ותשתית ההשקיה נשרפה גם היא לחלוטין. גם כאן מדובר בנזקים של עשרות אלפי שקלים, שלא לדבר על אובדן הכנסות עתידיות מהמטע''.

''אנחנו לא יודעים בוודאות מי עשה זאת , אבל זו לא הפעם הראשונה שמציתים בתי קירור, שורפים טרקטורים בגידולי שדה וגונבים ציוד חקלאי באזור – כמו במערב הפרוע''.

זו גם לא הפעם הראשונה שמציתים אצלנו ביסוד המעלה. בשריפה הקודמת הביטוח כיסה את הנזק, כמובן במחיר של העלאת הפרמיה. הבעיה היא שבמקומות שבהם האירועים האלה נשנים וחוזרים לא מוכנים לבטח יותר.

וכך הביטוח שלי לא יכסה הפעם את ההצתה שהתרחשה לפנות בוקר. גם לא הלכתי להגיש תלונה באופן אישי. התרגלנו ואין לנו מה לעשות. כבר השלמנו עם המצב הזה שאנחנו עומדים חסרי אונים נגד כנופיות שרשויות החוק יכולות להתמודד איתן, אך לא עושות כלום. אולי כי חוששים מהן.

אנחנו לבד.''