הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ועידת הגינון ה-4 יוצאת לדרך


בחודש ספטמבר תתקיים ועידת הגינון ה-4 לישראל למפגש ייחודי ויצירת שיתופי פעולה, במטרה לשנות את השיח הציבורי על ענף הגננות הישראלי. בין הנושאים שיידונו - גיבוש סטנדרטים מקצועיים, פיתוח תרבות גינון ונוף לאומית, פיתוח עירוני וסביבתי והשפעת העלייה במחיר המים על ענף הגינון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-07-2017



ועידת הגינון, צילום: איקי מימון

גן ישראלי, יש בכלל דבר כזה? ואולי הוא קיים ולא מוגדר? מזה שנים ארוכות שהשאלות הללו נשאלות – ועדיין נותרו ללא מענה הולם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתאריך ה-6.9 תתקיים ועידת הגינון ה-4 לישראל במרכז הקונגרסים 'אבניו' הממוקם בקריית שדה התעופה. זהו מפגש ייחודי ליצירת שיתופי פעולה לקידום הענף בישראל במטרה לשנות את השיח הציבורי על ענף הגננות הישראלי.

תחום הגינון ואדריכלות הנוף בארץ הוא רחב היקף וחלק אינטגרלי מאורח החיים שלנו אם בגינות פרטיות, שטחים ציבורים ומוקדי תיירות. למרות כל זאת, ענף הגינון הישראלי הוא ענף שלא נמצא תחת חסותו של אף משרד ממשלתי ואינו זוכה להתייחסות הראויה לו בניגוד למדינות אחרונות בעולם.

ועידת ישראל לגינון ה-4 מתקיימת בעיקר על מנת לדון בסוגיות אלו, לשים במרכז את העוסקים בתחום ולאפשר להם ליצור קשרים, לקבל טיפים ממומחים בתחום בארץ ובעולם ולקיים שיח מקצועי על מקצוע הגננות ועל טיב ההכשרה שלו. כמו כן, בוועידה ידונו בסוגיות כגון גיבוש סטנדרטים מקצועיים לגינון, פיתוח תרבות גינון ונוף לאומית, פיתוח עירוני וסביבתי והשפעת העלייה במחיר המים על ענף הגינון.

"ליצור מפגש בלתי אמצעי, ייחודי לענף הגינון ופיתוח הנוף, בו יתקיים סיעור מוחות לאומי לקידום הענף החשוב". כך מגדירים בקבוצת משוב המארגנת את האירוע, את מטרת הועידה. "אנו מכנסים במקום אחד את כל העוסקים בענף על מנת להציג את חידושים מקצועיים ולדון בכיוונים אליהם יש לפתח ולקדם את הענף".

בוועידה ישתתפו מובילי דעה בחברה הישראלית. בין המשתתפים, שרי ממשלה, ח"כים, ראשי ערים ומקבלי החלטות במגזר המוניציפאלי, אגרונומים, אדריכלים ומתכנני נוף, קבלני גינון וגננים פרטיים, מנכ"לים ומנהלי השיווק בחברות הפעילות בענף. כל זאת, במטרה לחזק את מעמדו של ענף הגינון בישראל, ולתרום לפיתוח תרבות הגינון בישראל.

להרשמה לועידת הגינון לחצו כאן

חיים אלוש, יו"ר ועידת הגינון ה-4: "כ-30 אלף איש מתפרנסים מענף הגינון בישראל ובתוכם: גננים, משתלות יצרניות, משתלות מכירה, קבלני גינון, אדריכלי נוף, מנהלי מחלקות גינון ברשויות, קיבוצים, מושבים ועוד. ענף הגינון התפתח מאוד בשנים האחרונות ונושא הסביבה הירוקה נתפס כחלק אינטגרלי מאיכות החיים. על כן, החלטנו לקיים את הוועידה ולתת תשומת לב מרבית לענף. ישנם קשיים אדירים שהגננים מתמודדים איתם יום יום ואנחנו כאן כדי לעזור להם לפתור אותם".