הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכל ניסיון הברחת רבע טון בשר כבש שאינו ראוי למאכל


מפקחי משרד החקלאות תפסו רבע טון בשר כבש ו-130 ק''ג בשר עוף שהיה מיועד לשיווק בשני אירועים בצפון הארץ. במשרד החקלאות חוזרים ומדגישים כי יש להקפיד ולרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-07-2017



הבשר שנתפס על ידי יחידת הפיצו''ח, צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

מפקחי יחידת האכיפה והחקירות המרכזית (פיצו"ח) במשרד החקלאות סיכלו שני ניסיונות הברחה ושיווק של בשר עוף וכבש שמקורם אינו ידוע והובלו ללא קירור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במקרה הראשון, נתפס כרבע טון בשר כבש שנשחט בשחיטה שחורה ביישוב שעב שבצפון הארץ, שאינו ראוי למאכל אדם. הבשר הושמד על פי צו רופא, והחשודים, בשנות ה- 40 לחייהם, עוכבו לחקירה ונפתחו נגדם הליכים משפטיים.

במקרה השני, עצרו מפקחי המשרד סמוך למחסום המנהרות צפונית לירושלים, רכב חשוד אשר בתא המטען שלו נמצאו 130 ק"ג בשר עוף מובל ללא קירור, עטוף בשקיות, וללא תנאים מינימליים. ברכב נמדדו 56 מעלות. הבשר הושמד על פי צו רופא, והנהג בשנות ה- 30 לחייו, עוכב לחקירה ונפתחו נגדו הליכים משפטיים.

רואי קליגר, מנהל יחידת האכיפה והחקירות המרכזית במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "משרד החקלאות פועל באופן מתמיד לאכיפת שחיטה הנעשית בניגוד לחוק. השחיטה השחורה הינה ללא פיקוח של רופא וטרינר כנדרש, ועלולה לפגוע בבריאות הציבור".

משרד החקלאות חוזר ומדגיש כי יש להקפיד ולרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.