הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר בטרומית: הסדרת מבנים למגורי חוואים רועי צאן


הצורך לשמור על שטח המרעה מאלצת את המגדלים להיות נוכחים בו כל שעות היממה. הפתרון - לינה בתוך טנדרים בשטח. הצעת החוק מבקשת להסדיר מבני מגורים בשטח, במקומות בהם נדרשת נוכחות בסמוך לעדר. יוזמי החוק: ''חקלאים מתמודדים עם מכה קשה של פשיעה חקלאית והרשויות לא נותנות מענה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-07-2017



צילום: אסף בלחסן - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק להסדרת המגורים בשטחי מרעה, של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', יצחק וקנין ויואב קיש. בעד הצעת החוק שתועבר לוועדת ועדת הכלכלה להכנתה לקריאה ראשונה, הצביעו 39 חברי כנסת ו 24 חברי כנסת התנגדו לה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הצעת החוק מבקשת להסדיר את מגורי הרועים בשטחי מרעה ולאפשר מתן היתרים למגורים להם ומשפחתם הגרעינית בשטחי רעייה, במקומות בהם נדרשת נוכחות מתמדת וצמודה של הרועה בסמוך לעדר, זאת בהתאם לקביעתו של שר החקלאות ופיתוח הכפר.

בנוסף, מוצע להסמיך את רשות המרעה במשרד החקלאות להקים את מבנה המגורים למגדלים, בהתאם להוראות המיוחדות הקבועות בהצעת החוק, ובכלל זה הקמת המבנה באופן שישתלב בנוף וימזער פגיעה בסביבה. כמו כן, הצעת החוק קובעת הוראת מעבר שנועדה להתמודד עם מבני מגורים שהוקמו לפני כניסתו של החוק המוצע לתוקף.

ח"כ בצלאל סמוטריץ': ''החקלאות היא ערך, החקלאות היא אמצעי נהדר לשמור על הקרקעות ועל הערכים הסביבתיים. החקלאים היום מתמודדים עם מכה קשה של פשיעה חקלאית והרשויות לא נותנות מענה. כדי לשמור על השטח החקלאי צריך להיות בו  במשך כל שעות היממה. בפועל הם ישנים בטנדר, כי אסור לבנות מבנה מגורים בשטח החקלאי. החוואים הם לא דתיים, לא ימיניים ולא גרים ביהודה ושומרון, הם פשוט ציוניים. זאת הציונות – והציונות תנצח''.

שר החקלאות אורי אריאל: ''הצעת החוק היא אינטרס לאומי. אנחנו רוצים לשור על הקרקעות וגם למנוע שריפות. תופעת ההצתות אותה חווינו סכנה חיי אדם. במחקר שעשינו נמצא שהכלי הטוב ביותר למניעת שריפות יער היא דילול עשבייה באמצעות רעייה''.