הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גל החום: היקף הנזק לחקלאים נאמד בכ- 10 מיליון ₪


בשלושת השבועות האחרונים התקבלו בחדר המצב של חברת קנט כ-800 הודעות על נזקים מחקלאים בכל אזורי הארץ. ''ישנה עליה במספר האירועים הקיצוניים שמתבטאים בתכיפות שלהם ובעוצמות שלהם. מדובר באומדן ראשוני והיקף הנזק הסופי יקבע רק בהמשך''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-07-2017



נזקי החום באבטיחים, צילום: באדיבות חברת קנט - הקרן לביטוח נזק טבע בחקלאות

גל החום המתמשך בשלושת השבועות האחרונים הסב נזק לחקלאים בכ-10 מיליון ₪. כך עולה מנתונים ראשוניים של חברת קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתקופה שבין התאריכים 25/6-18/7 התקבלו בחדר המצב של החברה כ-800 הודעות על נזקים מחקלאים בכל אזורי הארץ. בחברה מדגישים כי מדובר באומדן ראשוני והיקף הנזק הסופי יקבע רק בהמשך. עוד מציינים בקנט, כי כל החקלאים בארץ המגדלים פירות וירקות מבוטחים כנגד אירועים מסוג זה.

מהנתונים עולה כי מרבית ההודעות התקבלו ממגדלים בצפון הארץ - כ-370 הודעות נזק, כ- 320 הודעות התקבלו ממגדלים במרכז הארץ ולמעלה מ-110 הודעות התקבלו ממגדלים בדרום הארץ. מרבית הנזקים עליהם דווח נגרמו מחוסר יבול, כתוצאה מהחום הכבד, בהדרים, בפירות, באבוקדו ובירקות. כמו כן דווחו נזקים בענפי הלול והמדגה. פגיעה נוספת דווחה בפירות ובירקות שהופכת אותם לבלתי ראויים לשיווק.

שמוליק תורג'מן, מנכ"ל קנט בפועל: ''גל החום הנוכחי הינו עדות נוספת להתמודדות היומיומית של החקלאים עם איתני הטבע. למרות שגלי חום וגלי קור הינם תופעה נפוצה באזורנו בשנים האחרונות, כתוצאה מההתחממות הגלובלית, אנו עדים ליותר אירועים קיצוניים שמתבטאים בתכיפות שלהם ובעוצמות שלהם, כך שלמעשה למגדל כמעט ואין דרך להתמודד איתם.

לדברי תורג'מן, קנט מתגברת בימים אלה את מערך השמאים ואנשי המקצוע כדי לתת מענה ביטוחי מהיר לחקלאים על מנת למנוע קריסה כלכלית. יחד עם זאת, תורג'מן מציין בשל אופיים של פגעי החום, הנזק יכול לבוא לידי ביטוי מאוחר יותר ובהמשך עלול להיות מורגש מחסור ביבול.

בארבע השנים האחרונות שילמה הקרן, הנמצאת בבעלות משותפת של הממשלה ושל ארגוני המגדלים, פיצויים בהיקף של למעלה מ-1.4 מיליארד ₪, כאשר בעבר על אירועים דומים לאלו אותם אנו חווים כיום, שילמה קנט עשרות מליוני שקלים.