הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מבקר המדינה: חשש לפלילים בבדיקת החלופות לאמוניה


מבקר המדינה העביר ליועץ המשפטי מידע המעלה חשש שבחינת הפתרונות לאספקת אמוניה נעשתה באופן מוטה כדי להיטיב עם חברת חיפה כימיקלים. ''מנכ''ל המשרד להגנת הסביבה היה מעורב בנושא באופן חריג ופעל לכאורה תוך ניגוד עניינים''. תגובת המשרד להגנת הסביבה: ''נדהמנו לשמוע את ההאשמות החמורות"

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-07-2017



מיכל האמוניה במפרץ חיפה, צילום: אילן מלסטר - המשרד להגנת הסביבה

מבקר המדינה העביר היום (ג') ליועץ המשפטי לממשלה מידע המעלה חשש לפלילים בנושא טיפול המדינה בקידום הפתרונות לאספקת אמוניה למשק הישראלי. החשדות מתרכזים, ככל הנראה, במשרד ראש הממשלה ובדרג בכיר במשרד להגנת הסביבה, אך גם במשרדי ממשלה אחרים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר היום לפורטל לחקלאות טבע וסביבה: ''המשרד להגנת הסביבה נדהם לשמוע מהתקשורת על ההאשמות החמורות האלו, ועד לרגע זה לא קיבל שום הסבר או מידע הנוגע אליהן. ברגע שנקבל את החומר בשלמותו, נוכל להגיב לגופו של עניין''.

''יודגש, כי כל פעילות אנשי המשרד להגנת הסביבה בתחום זה נסמכה באופן מלא על המלצות של מומחי המקצוע בתחום מהארץ ומהעולם, ולוותה באופן צמוד על-ידי הגורמים המשפטיים, לאור העובדה שהנושא נדון בערכאות משפטיות שונות'' לשון ההודעה.

ביום חמישי האחרון הודיע משרד המשפטים למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנציגר, כי בשל חשש לניגוד עניינים לא יוכל לפעול או לטפל בכל הנוגע למכל האמוניה של חברת חיפה כימיקלים. זאת בעקבות התערבות מבקר המדינה.

על פי דו"ח מבקר המדינה, עולה כי סמנכ"ל כימיקלים ישראל, החברה המחזיקה בחברת רותם דשנים, ותלויה במכל האמוניה במפרץ חיפה, הוא חברו האישי של דנציגר. דנציגר התמנה לתפקידו על ידי השר הקודם להגנת הסביבה אבי גבאי, והמשיך בכהונה של השר הנוכחי זאב אלקין.

דנציגר פעל פעל לאחרונה לפתרון הובלת האמוניה מאוניה למפעל של חיפה כימיקים, למרות הביקורת והטענות כי הפתרון נבחר כיוון שהוא מיטיב עם המפעלים ומשמר את המונופול של חיפה כימיקלים בתחום.