הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון מגדלי העופות: יבוא 100 מיליון ביצים - פגיעה אנושה בענף


גם השנה פותח משרד החקלאות את מכסת הייבוא בהיקף של 100 מיליון ביצים, שמשמעותה ייבוא ללא הגבלה כמעט. אלא שבארגון מגדלי העופות אומרים כי מדובר בכמות מוגזמת שתצטרף ליצור בארץ ותגרום להצפת השווקים בעודפי ענק שבסופו של דבר ייאלצו את המגדלים להתמודד עם נזקים כספיים עצומים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-07-2017



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

''החלטת משרד החקלאות לייבא לישראל 100 מיליון ביצים לקראת חגי תשרי, תגרום לפגיעה אנושה בענף ההטלה בישראל'' כך אומר מזכיר ארגון מגדלי עופות, מוטי אלקבץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אתמול (ג') הודיע משרד החקלאות, כי לקראת חגי תשרי נפתחת מכסה בפטור ממכס לייבוא ביצים, זאת במטרה למנוע מחסור בחגים. ''מדי שנה בתקופות החגים נרשם מחסור עונתי בביצים עקב הביקוש הרב, ולכן, גם השנה פותח המשרד מכסת ייבוא בהיקף של 100 מיליון ביצים, שמשמעותה הינה מכסה כמעט ללא הגבלה, וזאת כדי שלא תהווה מגבלה לייבוא, וכן מתוך ההנחה שהיבואנים יביאו ביצים רק בהתאם לביקוש המקומי, כפי שקרה בשנים האחרונות'' נמסר בהודעה.

מדינת ישראל מייצרת לעצמה את הרוב המכריע של הביצים הנצרכות בישראל, בהיקף של כ- 2 מיליארד ביצים בשנה. בתקופות בהן הביקוש עולה על ההיצע, בעיקר סביב -חגי תשרי ופסח, ולכן מאשר משרד החקלאות ייבוא ביצים. השנה ייובאו ביצים מספרד, פורטוגל ואיטליה לאחר בחינת המדינות. מתחילת השנה יובאו כ- 52 מיליון ביצים לישראל.

עוד נמסר ממשרד החקלאות, כי השנה המשרד איננו נסמך רק על ההמלצות של מועצת הלול, אלא מבצע בדיקה מקיפה עם גורמים שונים בענף, וזאת מאחר שמועצת הלול מייצגת בעיקרה את האינטרס של המגדלים ולא את האינטרס הציבורי''.

לדברי מזכיר מגדלי העופות מוטי אלקבץ, מדובר בכמות מוגזמת שתצטרף ליצור של המגדלים בארץ ותגרום להצפת השווקים בעודפי ענק שבסופו של דבר ייאלצו את המגדלים להתמודד עם נזקים כספיים עצומים.

''לקראת החגים צפוי אכן מחסור'' מוסיף אלקבץ, ''אולם אנו מעריכים אותו ב-10 מיליון ביצים בלבד ויבוא בהיקף זה יספק את הצריכה. מוזר בעינינו שמשרד החקלאות בוחר להתנהל בלי להתייעץ עם הגורמים האחראים על הענף על פי חוק. בניגוד לטענת משרד החקלאות, מגדלי העופות ומועצת הלול מנהלים את הענף בצורה אחראית לאורך שנים. מחיר הביצים הוא מפוקח ולכן החשדנות כלפי מועצת הלול והמגדלים היא מיותרת מאחר ולאף אחד אין אינטרס ליצור מחסור על המדפים'' אומר אלקבץ.

לדבריו, הצפה של הארץ בעשרות מיליוני ביצים מיותרות תגרום בסופו של דבר לעודפים ולצורך להשליך כמויות ענק לאשפה. ''אנו מתקשים להבין את המניעים של משרד החקלאות שמכריז מלחמה על החקלאים''.