הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בעקבות החום: צפוי עודף בפירות ומחסור בירקות


במשרד החקלאות צופים ירידה במחירי הפירות בעקבות העודף שנגרם מהחום הקיצוני והבשלה מהירה של הפרי. במקביל, צפוי מחסור בירקות, ובעיקר במלפפונים שנפגעו מהטמפרטורות הגבוהות, דבר שעלול להביא לעליית מחירים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-07-2017



שוק בפתח תקוה, צילום: חיים פפטא

בשבועיים האחרונים שורר באזורנו עומס חום כבד המלווה בטמפרטורות גבוהות במיוחד. לאור תנאי מזג האוויר, מומחי משרד החקלאות צופים היצע גדול יותר של פירות בשווקים, נוכח הבשלתם המהירה של אפרסקים, שזיפים, נקטרינות וענבים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לעומת הפירות שמבשילים במהירות, החום פוגע בירקות. הטמפרטורות הגבוהות גורמות לפגיעה בפרחים כך שהם אינם מסוגלים להתפתח לירק מסחרי, במיוחד המדובר במלפפונים ועגבניות. בגידולי עלים כמו חסה וכרוב עיקר הפגיעה היא באיכות ובגודל הירק.

''בחודש הקרוב צפוי להיות מחסור בעיקר במלפפונים, בשיעור של כ- 20% מסך הצריכה המקומית. אם ימי החום הקיצוני יימשכו, בעוד כחודש יהיה גם מחסור קל בעגבניות'' אומרים במשרד החקלאות. לנוכח העודף הצפוי בכמות הפרי בשוק, במשרד צופים ירידה במחירם. במקביל, לנוכח המחסור הקל במלפפונים, צפויה להיות עלייה במחירם.

במשרד החקלאות מציעים מספר הצעות לאחסון פירות והירקות:

• רצוי לאחסן את הפירות והירקות במקרר. מומלץ אחת לשבוע לנקות את מגירות המקרר, ולהניח נייר סופג בתחתית כדי לספוג את עודפי הלחות הנוצרים כתוצאה מנשימת הפירות והירקות.

• מומלץ שלא לשטוף פירות וירקות טרם הכנסתם למקרר, אלא רק לפני השימוש. במידה והשטיפה נזקקת, יש להקפיד לייבשם היטב.

• מומלץ להפריד בין הפירות והירקות המאוחסנים בקירור.

• ניתן לאחסן ירקות חתוכים בקופסאות פלסטיק סגורות במקרר. אולם, יש לזכור כי כאשר התוצרת חתוכה, היא מאבדת ויטמינים ומינרלים.

• פירות וירקות כמו: בצל, תפוח אדמה, אבוקדו, קיווי ועוד, שניתן לאחסן במזווה, מומלץ שלא לארוז בשקיות פלסטיק.