הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון מגדלי הדגים משיק קרן מו''פ חדשה - קול קורא להגשת הצעות


הנהלת הארגון מייעדת את הכסף למיזמים ברי יישום שיביאו להתייעלות הענף ויציבו את המגדלים הישראליים בעמדה נוחה יותר מול התחרות בשוק המקומי ובהמשך גם בעולם. ארגון מגדלי הדגים מזמין יזמים וחברות להגיש הצעות מחקר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-07-2017



מדגה חפציבה, צילום: אסף סולומון - באדיבות ארגון מגדלי הדגים

בעקבות הסרת המכס על יבוא דגים מחו''ל לישראל ובמסגרת ההסכמים לתמיכה ישירה במגדלים, יוצא ארגון מגדלי הדגים בקול קורא ליזמים ולחברות להגיש הצעות מחקר יישומי במגוון היבטים הקשורים לתחום חקלאות המים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בין התחומים, טכנולוגיות ופלטפורמות להתייעלות ענפית, פיתוח זנים ומינים חדשים, תזונת דגי הבריכות, איכות מים, חיסכון במשאבים, התמודדות עם מפגעי ציפורים ועוד.

מטרת המחקרים לחזק את יכולת ההמצאה והחידוש של חוות חקלאות המים הפנימיים בישראל, לפתח טכנולוגיות חדשות וליצור מוצרי שוק חדשים ומשופרים.

בשנה הראשונה יעמוד היקף הקרן על 1.5 מיליון ₪ ובחמש השנים הבאות תוקצה תוספת השקעות שנתית בהיקף של 2.5 מיליון ₪. הנהלת הארגון מייעדת את הכסף למיזמים ברי יישום שיביאו להתייעלות הענף ויציבו את המגדלים הישראליים בעמדה נוחה יותר לתחרות בשוק המקומי ובהמשך גם בעולם.

בראש הקרן, שהוקמה בעקבות הסכמי הארגון עם משרדי האוצר והחקלאות להורדת המכס על יבוא דגים לישראל, עומד הפרופ' בני רון, נשיא העמותה הישראלית לחקלאות מים וביוטכנולוגיה ימית.

אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים: "במסגרת ההסכמים לתמיכה ישירה במגדלים, לאור הסרת המכס על היבוא, אנו פועלים כל הזמן לפיתוח ערוצי פיתוח נוספים שיאפשרו התמודדות טובה יותר של המגדלים הישראליים עם שוק שבו קיימת תחרות בתנאים בלתי הוגנים של רגולציה ומחיר. לשם כך, הקמנו קרן השקעות במו"פ, שתפעל בכפוף לארגון, בליווי גורמי מקצוע ממשרד החקלאות ומהאקדמיה, ותשקיע במיזמים ישראליים שיובילו להתייעלות וקידום הענף".


אלי שריר, מנכ''ל ארגון מגדלי הדגים - צילום: באדיבות הארגון

הצעות המחקר ישפטו לפי מספר קריטריונים, ביניהם: התאמה ורווח כלכלי לענף חקלאות המים הפנימיים בישראל, היתכנות יישום תוצרי המחקר תוך תקופה של שנים ספורות, שותפות עם לפחות חוות דגים אחת, שיתוף ומימון סטודנטים בתואר שני ושלישי, חדשנות פורצת דרך ועוד.

ארגון מגדלי הדגים מזמין את היזמים להגיש הצעות מחקר עד למועד 13.8.17.
פרטים נוספים על התכנית: בקישור כאן.