הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


Coface הורידה את רמת הסיכון של היצוא החקלאי הישראלי להודו


רמת הסיכון ירדה מרמה של סיכון גבוה לסיכון בינוני. עם זאת, הענפים המסוכנים עדיין ליצואנים הישראלים להודו הם המתכות, הכימיקלים, האנרגיה והטקסטיל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-07-2017



ראש ממשלת הודו נרדנה מודי בסיור חקלאי בישראל, צילום: יוסי אלוני - באדיבות משרד החקלאות

אחד הנושאים המרכזיים בהם יתמקד ביקורו של ראש ממשלת הודו בישראל, הוא שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות ובמיוחד בתחום החקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על רקע הביקור  ההיסטורי, הורידה לאחרונה ענקית ביטוח האשראי הבינלאומית Coface את רמת הסיכון של הייצוא הישראלי להודו בתחום החקלאות, אך הוא עדיין נחשב לענף ברמת סיכון משמעותית.

על פי נתוני הלמ"ס, היקף הייצוא הישראלי להודו עמד בשנת 2016 על כ-1.1 מיליארד דולר. בחודשים ינואר-מאי השנה הגיע הייצוא לכ-387 מיליון דולר, לעומת כ-474 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בחודש מאי נרשמה התאוששות קלה לרמה של כ-90 מיליון דולר , לעומת כ-85 מיליון דולר במאי 2016. עיקר הייצוא (בניקוי יהלומים) הוא בתחום התעשיות הכימיות, מכונות וציוד חשמלי, מתכות ומיכשור רפואי.


כרמינה מנדולה, מנכ"ל Coface ישראל, צילום: גיא אסאייג

לדברי כרמינה מנדולה, מנכ"ל Coface ישראל, רמת הסיכון של הייצוא החקלאי מישראל להודו ירדה מרמה של "סיכון גבוה" לרמה של "סיכון בינוני". זאת בעיקר בשל שנתיים של עונות גשמים נורמטיביות, לאחר שנתיים (2014 ו-2015 ) שחונות שפגעו בתוצרת ובחקלאים. היקף הצמיחה של ענף החקלאות עמד על כ-4.8% בשנה 2016, לעומת צמיחה של 0.8% בשנת 2015 וצמיחה של 0.3% בלבד בשנת 2014.

מבחינת ענפים אחרים הרלוונטיים ליצואנים הישראלים, הענף בעל רמת הסיכון הגבוהה ביוצר הוא ענף המתכות המדורג ב-Coface ברמת "סיכון גבוה מאוד". בין הענפים הנמצאים ברמת "סיכון גבוה" נמצאים ענפי הכימיקלים, האנרגיה והטקסטיל. ברמת "סיכון בינוני" נמצאים, בנוסף לענף החקלאות, גם ענפי התחבורה, הקמעונאות והתקשורת. הענף המדורג ברמת הסיכון הנמוכה ביותר הוא ענף הפרמצבטיקה.