הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


טרור הגניבות החקלאיות: גנב אבטיחים ואיים על החקלאי


תושב הפזורה הבדואית שגנב אבטיחים משדה ביישוב אור הנר שבדרום, איים על הבעלים ונמלט מהמקום. שוטרי מג''ב איתרו אותו והוא נעצר לחקירה. שבוע לפני כן אירעו מספר מקרים של ניסיונות פריצה וגניבת פרות מחוות השקמים של משפחת שרון. ראש המועצה האזורית מרחבים: ''בתי המשפט בישראל מקלים עם העבריינים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-06-2017



התוצרת החקלאית שנמצאה ברכבו של החשוד, צילום: דוברות המשטרה 

טרור הגניבות החקלאיות בדרום נמשך: אמש התקבל במשטרת ישראל דיווח ע"י חקלאי שזיהה אדם חשוד בזמן שגנב אבטיחים מהשדה שבבעלותו ביישוב אור הנר סמוך לעיר שדרות שבדרום. החקלאי דיווח כי החשוד איים עליו באמצעות חפץ המשמש לתקיפה ולאחר מכן נמלט מהמקום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

פעולת חקירה מהירה בשילוב כוחות מבצעיים רבים, הביאו לאיתור החשוד על-ידי שוטרי מג"ב באזור נבטים, מספר שעות מקבלת הדיווח. ברכבו של החשוד, תושב הפזורה בשנות ה- 50 לחייו, נמצאו עשרות אבטיחים וכן אמצעי התקיפה. הוא נעצר להמשך חקירה בחשד לשוד, ומעצרו הוארך היום עד ליום ראשון.

מדוברות משטרת ישראל מג''ב נמסר כי ''המאבק בפשיעה החקלאית עומד במרכז הפעילות במשמר הגבול של משטרת ישראל תוך הקצאת משאבים, אמצעים וכוח אדם רב למיגור התופעה, תפיסת העבריינים והעמדתם לדין''.

בתוך כך, לפני כעשרה ימים לפנות בוקר, זיהו כוחות המשטרה מספר חשודים עם אמצעי פריצה במועצה אזורית מרחבים. החשודים נמלטו מהכוחות וברחו לכיוון הישוב מבועים. מדוברות המועצה נמסר, כי המשטרה שמתייחסת לעבירות בחומרה, לא חסכה באמצעים, ומיד הוזנק לאזור מסוק. מש"ק השובלים והבילוש איתרו חשוד אחד, תושב השטחים. הוא נעצר ונלקח לתחנת המשטרה.

בסופו של אותו שבוע, בערב שבת, זיהו אייל יצחק חי ובנו שובל מהישוב מבועים 10 פרות חוצות את כביש השובלים ממבועים לכיוון תלמי בילו. אייל ושובל הזמינו מיד את כוחות המשטרה ולא עזבו את המקום עד שהפרות הוחזרו לבעליהם. מבירור שנעשה עלה כי הפרות נגנבו מעמרי וגלעד שרון והובלו ברגל - מחוות השקמים (הממוקמת ליד דורות). נעצר חשוד, שככל הנראה קשור לגניבה.

בתי המשפט בישראל מקלים עם העבריינים

ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' טוען שבתי המשפט בישראל מקלים עם העבריינים וכי יש להחמיר את הענישה "לא ייתכן שהמשטרה מפעילה את כל הכוחות לתפיסת העבריינים, מגישה נגדם כתב אישום, ואז בבית המשפט, השופט מותח ביקורת על המשטרה על שבכלל הגישה כתב אישום ומשחרר את העבריין בקנס של 100 ₪, כפי שקרה לפני שבועיים בצפון. הדבר הזה מרתיח, ועל השופטים בישראל לדעת שמשק שגונבים ממנו טון שום, בשווי 30,000 שקלים כפי שקרה החודש בשדה צבי, המשמעות היא אחת: חיסול המשק."

ראש המועצה ממשיך במאבקו בעבירות הפע"ר ובפשיעה החקלאית. בשבוע שעבר נפגש חג'ג' עם קציני המשטרה, שהציגו עלייה בעבירות בין החודשים ינואר ליוני השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

"אחד הקשיים שאנו חווים, בעיקר בגוש השובלים (שדה צבי – בית הגדי), הוא תופעת הגניבות. זה טרור לכל דבר וכך על המדינה להתייחס ולטפל בנושא. כך אנחנו מתייחסים לזה ושמנו לעצמנו מטרה להפחית באופן משמעותי את מספר הפריצות הכולל. אני מבקש להדגיש, הכוחות בשטח, משטרת ישראל, מג"ב, המתנדבים שלנו, "השומר החדש", מבצעים עבודה קשה ומקצועית, אבל עלינו לעשות הכל בלתגבר אותם. בהגדלת התקציבים למרכיבי הביטחון ליישובים- שיפחיתו באופן משמעותי את מספר העבירות ויסייעו לכוחות בשטח. יש לזרז את הקמת הגדר בחברון ולתגבר את הכוחות באזורים הבעייתיים." אמר חג'ג'.