הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


האוצר יקצה 10 מיליון ₪ לתמיכה במשק המים החקלאי בצפון


בעקבות פגישה שקיים מזכ''ל התנועה הקיבוצית בתיווכו של יו''ר האופוזיציה יצחק הרצוג עם שר האוצר, הורה כחלון להקצות את הסכום כדי לאפשר ניהול נכון של הקצאות המים לחקלאים, זאת לנוכח הקיצוץ במכסות המים ובעקבות הבצורת המתמשכת באזור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-06-2017



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שר האוצר משה כחלון הורה להקצות 10 מיליון שקלים לתמיכה במשק המים החקלאי בצפון, זאת על מנת לסייע לחקלאים להתמודד עם ההשלכות של הקיצוץ שחל במכסות המים, ולאור העובדה כי האזור סובל זו השנה הרביעית מחורף שחון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ממשרד האוצר נמסר, כי התקציב יאפשר ניהול נכון של הקצאות המים וימנע פגיעה בחקלאות בצפון הארץ בכלל ובמטעים בפרט, וכי המשרד ימשיך לפעול לסיוע לחקלאים בצפון.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר: "בתיווכו של יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, ישבתי עם שר האוצר במשך שעה ארוכה בנוגע לנזקים שנגרמו לחקלאות, בעיקר לחקלאי הצפון, הן בעקבות הבצורת והן בעקבות תיקון 27 לחוק המים. היה לי חשוב ששר האוצר יקבל כי לא ניתן לכרוך את אלו באלו. אני מודה לשר כחלון שהבהיר לאנשי המקצוע כי יש לשלם לחקלאים על הנזק בעקבות הבצורת הקשה, בלי קשר לדיונים אחרים. התנועה הקיבוצית תמשיך לעשות למען החקלאים ממרום גולן ומנרה ועד נחל עוז ואילות". מאיר הודה ליו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, יצחק הרצוג על פועלו ותיווכו.

מזכ''ל התנועה הקיבוצית אף הכריז כי יתמוך ביו"ר המפלגה והאופוזיציה, יצחק הרצוג, לראשות מפלגת העבודה. הוא אף קרא לחברי הקיבוצים בארץ לעשות כמותו. "הרצוג סייע להגיע להבנות עם שר האוצר בנושא העברת פיצוי על קיצוץ מכסת המים לחקלאי הגליל ללא תנאי, ואני יודע להעריך את המאמץ ואת יכולת השכנוע שהושקעו במהלך הזה. מבין המועמדים ישנם חברי כנסת נוספים שהפגינו מחויבות לתנועה הקיבוצית במשך שנים רבות, אבל בחרתי להעניק את תמיכתי למי שהביא את התוצאות".