הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברת תש''ן החלה במיגון מכלי הדלק בקרית חיים


מיגון המכלים מגיע בסופו של הליך משפטי ארוך, שהחל בעצם מבקשה לרישיון עסק, שהגיש מועדון לילה סמוך לחוות מכלי הדלק. חברת תש''ן החלה בימים האחרונים בעבודות המיגון ותסיים אותן עד ינואר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-06-2017



עבודות המיגון בחוות מכלי הדלק של חברת תש''ן, צילום: המשרד להקנת הסביבה

​מיגון חוות מכלי הדלק של חברת תשתיות נפט ואנרגיה (תש"ן) בקריית חיים החל בימים האחרונים, במהלך שיסיר את הסיכון מאירועי חומרים מסוכנים לאוכלוסייה, כך נמסר היום מהמשרד להגנת הסביבה. המהלך יושלם עד חודש ינואר 2018.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בהתאם ליישום מדיניות מרחקי ההפרדה מחומרים מסוכנים, דרש המשרד להגנת הסביבה מתש''ן לבצע מיגון של שני מכלים שנמצאו כי הם מסכנים מבנים מסחריים קולטי קהל מסביב לחוות מכלי הדלק בקריית חיים.

במשרד להגנת הסביבה הודיעו כי ''בשל הליכים שהתנהלו בבית המשפט העליון, הגיעו הצדדים להסכמה על-פיה עיריית חיפה תוציא לחברת תש"ן את היתר הבניה הנדרש לצורך בניית המיגון וחברת תש"ן תתחיל בעבודות המיגון ותסיים אותן בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו בהיתר הרעלים שהוציא המשרד להגנת הסביבה - עד ינואר 2018.''

הדיון בבית המשפט נסוב סביב בקשה לרישיון עסק של בעלי מועדון לילה במפרץ חיפה. העסק החל לפעול ללא רישיון ובעליו ביקשו בשנת 2012 היתר לשימוש חורג מהוועדה המקומית לתכנון ולבניה, שזו ביקשה שהמשרד להגנת הסביבה ייתן את האישור. תשובת המשרד הייתה, כי לא יינתן אישור, לאור מיקום המועדון בסמוך לחוות המכלים.  עירית חיפה עתרה לבית המשפט העליון ודרשה את מיגון המכלים של תש''ן. ההליך המשפטי הממושך הוביל לסיכום של המשרד להגנת הסביבה עם תש"ן למגן את חוות המכלים.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי המשרד ממשיך לעקוב אחר התקדמות עבודות המיגון של המכלים, כדי להבטיח שהעבודות יסתיימו כראוי, ובהתאם לדרישותיו.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין: "בית המשפט העליון אימץ את הדרישות להפחתת סיכון של אוכלוסייה מחומרים מסוכנים, וחייב את עיריית חיפה להוציא היתר בנייה לנושא. לאחרונה החל הקבלן לבצע את הפעולות במקום. המשרד ימשיך לפעול בנחישות לצמצום סיכונים במפרץ חיפה – גם בהתאם לתוכנית הלאומית שאושרה בממשלה להפחתת זיהום אוויר וסיכוני חומרים מסוכנים בחיפה"

סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז: ״אני מברך על החלטת בית המשפט העליון, שתביא להסרת החומרים המסוכנים מחוות המכלים ותסיר את הסיכון מאירוע חומרים מסוכנים. כבר לפני חצי שנה ירדתי לשטח במטרה לראות את הבעיה בעיניים, כאשר לשולחני הגיעו מקרים רבים בהם בשל סחבת בירוקרטית מפעלים אינם מקבלים היתרי בנייה בזמן, מה שמביא לכך שחייהם של אלפי אזרחים נמצאים בסיכון. כולי תקווה שפסיקה זאת היא תמרור אזהרה, לכל המעכבים והמתעכבים, שכן חיי אדם קודמים לכל הליך ארוך וממושך״