הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חשד להרעלה: עשרות קרפדות נמצאו מתות בגן לאומי נחל רפאים


עשרות קרדפות מתות נמצאו הבוקר ע''י פקחי רשות הטבע והגנים בבריכת השכשוך הטבעית ב'עין לבן' שבגן לאומי נחל רפאים בירושלים. רשות הטבע והגנים פתחה בחקירת המקרה, ובשלב זה נבדקים כל הכיוונים, לרבות חשד להרעלה מכוונת שעלולה להיות מסוכנת לבני אדם ולחיות-הבר באזור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-06-2017



האזור שנסגר בעין לבן. צילום: אריאל קדם - רשות הטבע והגנים

​ לפקחי רשות הטבע והגנים שהגיעו היום (א') לסיור יומי קבוע  בעין לבן שבגן לאומי נחל רפאים, נגלה מחזה עצוב של עשרות קרדפות מתות שצפו על פני המים בבריכת השכשוך הטבעית ובסמוך לה, יחד עם מאות ראשנים מתים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רשות הטבע והגנים פתחה בחקירת המקרה ובשלב זה נבדקים כל הכיוונים, לרבות חשד להרעלה מכוונת. בעקבות המקרה תחמו הפקחים את בריכות השכשוך, ותלו שלטים האוסרים על הכניסה והרחצה במים עד להודעה חדשה. במקביל הוזעקו למקום אנשי המשרד להגנת הסביבה לבדיקת המים והאזור.


צילום: אריאל קדם - רשות הטבע והגנים

''הדו חיים הם ערכי טבע מוגנים שאסור לפגוע בהם, וחלקם מצויים בסכנת הכחדה'' אומרים ברשות הטבע והגנים. ''במידה ומדובר בהרעלה מכוונת או זיהום משמעותי, הדבר יכול להיות מסוכן לבני אדם וגם לחיות-הבר באזור, שהבריכות מהוות עבורן גם מקור מים.

עין לבן הוא מעיין שנמצא בתחומי גן לאומי נחל רפאים בירושלים. הוא נחשב לפנינת טבע ופנאי המושכת אליה מבקרים רבים במהלך סופי השבוע ובכלל. לאחרונה בוצעו במקום על ידי רשות הטבע והגנים עבודות שיקום מקיפות, ועם סיומן זכה האתר גם לטקס חגיגי בנוכחות ראש הממשלה, שרי הממשלה וראש עיריית ירושלים.