הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עגבנייה אהובה: זנים חדשים - בקרוב על המדף


חברות הזרעים הוציאו לאחרונה פיתוחים חדשים לכוכבת הסלט - העגבנייה. קבלו את הזנים המעניינים והחדשים ביותר אשר יוצגו לראשונה בתערוכה החקלאית 'פרש –אגרו משוב' שתתקיים בסוף חודש יוני בגני התערוכה בתל אביב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-06-2017



 עגבניית דורה, צילום: עזרי פלג - באדיבות חברת הזרע
 
מה לא נאמר כבר על יתרונותיה של העגבנייה? היא לא רק מהווה מרכיב חיוני בסלט הירקות ובקטשופ, אלא גם מקור מצוין לחיזוק גופנו.  הודות לפיתוחים חדשים שהורכבו בישראל, זני העגבניות היום הם בעלי יתרונות תזונתיים גבוהים, נותנים יבול רב וטעים יותר כל עונות השנה וחיי המדף שלהם ארוכים יותר.
 
» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק
 
לקראת תערוכת "פרש אגרו משוב" שתתקיים בגני התערוכה בתל אביב בתאריכים 27-28 ליוני - קבלו את זני העגבניות החדשים ביותר שבקרוב נראה על המדפים.
 
זני העגבניות של חברת "הזרע" מבטיחים עגבניות המכוונות ישירות לטעמו של הצרכן הסופי. עגבניית "דורה" היא אחת מהן שבגלל צורתה נקראת גם עגבניית תמר. זוהי עגבנייה גדולה ואחידה בצורת ביצה, חלקה מאוד, בעלת אחידות פרי מצוינת וצבע אחיד אדום עז. העגבנייה מכילה ליקופן גבוה מהרגיל ויתרונותיה העיקריים, מוצקות יוצאת דופן, בעלת מרקם וטעם טובים מאוד אשר מצוינים לסלט ולבישול, והכי חשוב- ניתנת לקילוף עם קולפן.
 
חברת "זרעים גדרה" תציג את זן העגבניות החדש "שלהבת" שקיבל את שמו המקומי בשל צבע האשכול המשתנה בגווניו, שמזכיר את שלהבת הלהבה. מדובר בזן עגבנייה בסגמנט קוקטייל שצורת הפרי מזכירה לב או טיפה. מביני עניין יעידו על הזן שהוא מאפשר למגדלים לחסוך בידיים עובדות, מאחר ואשכולותיו נקטפים בקלות. בנוסף לכך, ניתן לגדל אותו כל השנה. זרעים גדרה גם יציגו בתערוכה את הזן האקזוטי שעושה לכל אחד חשק להשתזף בשמש החמה "סיישל" - זן עגבניית צ'רי מאורך ומיוחד בטעמו המתוק-חמצמץ.
 
 
 שלהבת צילום: עזרי פלג - באדיבות חברת זרעים גדרה
 
חברת "א.ב זרעים" תשיק השנה בתערוכה את "עגבנית אשכול". זהו זן תוצרת הארץ- כחולבן, ולו יתרונות בולטים כמו מוצקות פרי גבוהה, חיי מדף ארוכים במיוחד, פחת נמוך, יבול, נראות טובה עם צבע אדום חזק ועז ושימור גבוה מפני ריסוסים- סבילות טובה לווירוס הנבילה ולווירוס צהבון האמיר. הזן "אשכול" מאפשר למגדלים גם לקטוף אותו כאשכול וגם כעגבנייה בודדת והוא מתאים לגידול בבתי רשת.
 
 
 עגבניית אשכול, צילום: עזרי פלג - באדיבות חברת א.ב. זרעים
 
ולבסוף נקנח בעגבניית 'זוהרה' מחברת "מכתשים" - פיתוח ישראלי, כחולבן שמגיע היישר מנתיב העשרה. זו העגבנייה שנותנת את הפתרון ל"עגבנייה הטורקית" שכולנו שמענו עליה, שהיא בעלת חסינות ממרבית הווירוסים שתוקפים את הגידולים, ובשל כך מצריכה פחות ריסוסים. חיי המדף שלה גבוהים במיוחד - עד שבועיים, והיא עשירה בליקופן (אנטי אוקסידנט בעל תכונות מניעה של מחלות שונות כגון מינים שונים של סרטן).