הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בוצעו פעולות לסילוק מפגעי הריח בתלמי אלעזר


ערימות פסולת גזם שבחלקן נותרו בעירות פנימיות בתלמי אלעזר, גרמו לזיהום אוויר ולמפגעי ריח. המשרד להגנת הסביבה הוציא צווים מנהליים למועצה אזורית מנשה ולוועד המקומי של הישוב, בהם דרש לכבות את הבעירות ולפנות את הפסולת מהמקום בתוך שבעה ימים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-05-2017



שריפת הגזם בתלמי אלעזר. צילום: מוהנד זועבי - המשרד להגנת הסביבה

בעקבות תלונות תושבים על מפגעי ריח וזיהום אוויר שנגרמו על ידי שריפת פסולת גזם במושב תלמי אלעזר, הוציא המשרד להגנת הסביבה צווים מנהליים לפינוי הגזם מהמקום בתוך שבעה ימים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במהלך סיור שערכו כונני המשרד במקום בשבוע שעבר, נמצאו ערימות פסולת גזם שבחלקן נותרו בעירות פנימיות, אשר הובילו לפליטת עשן וגזים, לזיהום אוויר, ולמפגעי ריח חזקים ובלתי סבירים. המשרד דרש מהמועצה האזורית מנשה, שבתחומה נמצא המושב, לכבות את השריפה ולפנות את הגזם מהמקום באופן מיידי.

בביקורת שנערכה במקום למחרת, נמצא כי הבעירה ומפגעי הריח עדיין נמשכים. אי לכך, הוציא המשרד להגנת הסביבה צווים מנהליים אל המועצה האזורית מנשה ואל הוועד המקומי של תלמי אלעזר, המורים להם לכבות את הבעירות כיבוי מלא תוך 24 שעות.

כמו כן, דרש המשרד לפנות את כל הפסולת המוחזקת באתר אל יעד סילוק סופי ומאושר, תוך לא יאוחר משבעה ימים מיום קבלת הצווים. בנוסף, חל איסור מוחלט על השלכה חוזרת של גזם או כל פסולת אחרת באתר.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי המשרד ימשיך לעקוב אחר ביצוע עבודות הפינוי, ורואה בחומרה רבה את הנושא.