הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ביצת הפתעה בחצר הפינגווינים בספארי ברמת גן


זוג הפינגווינים פלג ובלוטי מטילים בכל שנה ביצה או שתיים, אך למרבה הצער בלוטי הזכר לא מצליח לעמוד בלחץ ועוזב את הקן בעונת הדגירה. פלג, הנקבה, לא מצליחה להמשיך בגידול הגוזלים לבדה. אז מה עושים ?

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-05-2017



זוג הפינגווינים דומינו ותינוקי עם הגוזל, צילום: טיבור יגר - באדיבות הספארי ברמת גן

בחצר הפינגווינים בספארי ברמת גן, ישנם מספר זוגות שבכל שנה מביאים לעולם גוזלים ומגדלים אותם בהצלחה. אבל למרבה הצער - לשני זוגות זה עובד קצת פחות טוב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

זוג הפינגווינים פלג ובלוטי מטילים בכל שנה ביצה או שתיים, מהן בוקעים גוזלים. אבל בלוטי הזכר תמיד נחלש תוך כדי הדגירה, לא מצליח לעמוד בלחץ ועוזב את הקן. פלג הנקבה נותרת בקן לבדה ולא מצליחה להמשיך בגידול הגוזל.

במקביל ישנו זוג פינגווינים נוסף - דומינו ותינוקי. הם הורים מצוינים, משקיעים בגוזלים שלהם מהבוקר עד הלילה, אבל כנראה שמשהו בשילוב הגנטי של הזוג לא עובד טוב והגוזלים שבוקעים מהביצה שלהם, פגועים ואינם שורדים.

למרות שהמטפלים יודעים כי הדבר הטוב ביותר עבור הגוזל הוא לגדול עם הוריו,  השנה החליטה רותם גוזמן, מטפלת במחלקת הציפורים של הספארי, לעשות מעשה.

ימים אחדים אחרי ההטלה של פלג ובלוטי, גם דומינו ותינוקי הטילו ביצים.  רותם לקחה את הביצים של פלג ובלוטי - רגע לפני שבלוטי נכנס ללחץ מההורות ומתחיל להיחלש, העבירה אותן למחילה של דומינו ותינוקי והחליפה עם הביצים,  שמהן על פי ניסיון העבר, יבקעו גוזלים פגועים.

דומינו ותינוקי שהיו מחוץ למחילה, לא הבחינו בהחלפה, ומיד המשיכו לדגור על הביצים של פלג ובלוטי. השבוע בקע מאחת הביצים גוזל בריא וחזק, אותו הם מגדלים בשמחה ואהבה.

"מגיע לדומינו ולתינוקי שיהיה להם גוזל בריא. הם הורים מקסימים ומשקיענים ויהיה כיף לראות אותם נהנים מגידולו'' אומרת רותם. ''אני מתרגשת ושמחה שהצלחנו במשימת ההחלפה של הביצים ומקווה שההמשך יהיה מוצלח גם כן והגוזל יגיע לבגרות".


צילום:יובל סרג'ון ורותם גוזמן - באדיבות הספארי ברמת-גן