הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הערכות לקראת ביקורו של הנשיא טראמפ בגן לאומי מצדה


לקראת הגעתו של נשיא ארצות-הבית דונלד טראמפ לביקור בישראל בסוף החודש, ערכה היום רשות הטבע והגנים סיור הערכות ראשוני לקראת האפשרות כי הנשיא יבקר באתר. בניגוד לנשיאים קודמים שביקרו במצדה, צפוי גם לנאום במצדה את הנאום המסורתי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-05-2017



גן לאומי מצדה – צילום מהאוויר. צילום: צביקה צוק - רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים נערכת לביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במצדה: הבוקר (ד') ערכו אנשי הרשות סיור היערכות ראשונית בגן לאומי מצדה לקראת האפשרות שהנשיא יבקר באתר במסגרת ביקורו הקצר בישראל. כידוע, אנשי הבית הלבן יגיעו לארץ רק בסוף השבוע ואז יקבע הסיור בפועל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ברשות הטבע והגנים החלו כבר בהיערכות ובארגון הלוגיסטי ובביצוע התיאומים הדרושים בין הגורמים המעורבים בביקור, ביניהם משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה.

מדובר בנשיא האמריקאי השלישי שצפוי להגיע לביקור במצדה במהלך כהונתו, לאחר שביל קלינטון וג'ורג בוש הבן כבר ביקרו במקום - רק שהפעם, להבדיל מביקור הנשיאים הקודמים, מסתמן כי הנשיא טראמפ צפוי גם לנאום במצדה את הנאום המסורתי.

גן לאומי מצדה הינו המעוז האחרון של לוחמי חירות יהודיים מול הצבא הרומי. על במת ההר שרידי ארמונות פאר מתקופתו של המלך הורדוס ועדות למצור והסוף הטרגי של הלוחמים היהודים שהעדיפו לשלם בחייהם לעומת לאבד את חירותם לרומאים.

ייחודה של מצדה והפיכתה לסמל היסטורי נובעות בין היתר משילובם של שלושה גורמים - מיקומה הגיאוגרפי המיוחד המעניק תצפית לנוף עוצר נשימה לבקעת ים המלח, מדבר יהודה והרי מואב, תיעוד סיפור הגבורה ההיסטורי של העם היהודי ומיצג ארכיאולוגי מרשים פרי יצירתו של המלך הורדוס.

מצדה היא  מהאתרים הפופולאריים בישראל מבחינת מספר המבקרים שפוקדים את האתר מידי שנה. בשנת 2016 ביקרו במצדה כ-680 אלף מבקרים, בהם כ-425 אלף תיירים מחו''ל. בשנת 2001 הוכרז גן לאומי מצדה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

איתן קמפבל, מנהל מרחב וגן לאומי מצדה ברשות הטבע והגנים ציין כי "זוהי זכות גדולה עבורנו לארח את נשיא ארה"ב מר דונלד טראמפ באתר מורשת ארכיאולוגי והיסטורי מהחשובים של העם היהודי. מדובר במשימה לוגיסטית מורכבת בה מעורבים גורמים רבים, אך אנו ברשות הטבע והגנים מנוסים באירוח ביקורים בסדר גודל וחשיבות שכזה שכן זכינו בעבר לארח במצדה מנהיגים מן העולם. כבר הבוקר ערכנו סיור ראשוני מקדים באתר עם צוות ארגון הביקור מטעם רשות הטבע והגנים ואנו ממשיכים בהיערכות היסודית לקראת האפשרות לביקור טראמפ במצדה".