הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה: בקשה לחילוט כלי רכב ממונעים ששימשו לציד צבאים


רשות הטבע והגנים ומשטרת ישראל הגישו כתב אישום ובקשה לחילוט טרקטורונים ששימשו חוליית ציידים מהכפר טייבה בציד אכזרי של עדר צבאים ארץ-ישראלים. על פי כתב האישום, פגע אחד הטרקטורונים בצבייה בשלבי הריון, דרס אותה, ושב על עקבותיו כדי לשסף את צווארה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-05-2017



צבי ארץ-ישראלי, צילום: דורון ניסים  - רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים ומשטרת ישראל הגישו באחרונה לבית משפט השלום בטבריה כתב אישום חמור כנגד חוליית ציידים מטייבה, במסגרתו מתבקש מבית המשפט מתוקף סמכותו, להורות גם על חילוט 4 הטרקטורונים ששימשו על פי החשד את החוליה, בצייד אכזרי של צבאים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

חילוט הרכבים, שמתבקש לראשונה בישראל במסגרת כתב אישום מסוג זה, הוא עליית מדרגה ברף הענישה נוכח חומרת העבירות.

על פי כתב האישום, בתאריך ה 16/1/2016 החל משעה 6 בבוקר, מזרחית לנחל הבזק שלמרגלות הגלבוע, עסקו שבעת הנאשמים בשנות ה-30 לחייהם, יחד עם קטין נוסף, בציד של צבי ישראלי.

בסמוך למועד זה הבחינו פקחי רשות הטבע והגנים בנאשמים כשהם נוסעים במהירות גבוהה בארבעה טרקטורונים לעבר עדר צבאים ששהה בשטח הסמוך לנחל בזק. אחד הטרקטורונים פגע בנקבת צבי ישראלי ודרס אותה. לאחר מכן, שב הטרקטורון על עקבותיו לנקודת הפגיעה, ושם על פי החשד שיסף את צווארה. הצבייה אותרה כשגופה עדיין חם, רגלה שבורה, צווארה משוסף ודם ניגר ממנה. כמו כן נמצא כי הייתה בשלבי הריון מתקדמים.

שבעת הנאשמים מואשמים בכתב האישום בצייד לא חוקי , התאכזרות והתעללות בבעלי חיים, ובאיסור ציד בשיטות אסורות – בין היתר באמצעות כלי רכב ממונעים.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי צייד צבאים אסור על פי חוק ופסול מוסרית, והוא חמור במיוחד כאשר הוא נעשה תוך התעללות והתאכזרות לבעלי החיים. הימלטות בעלי-חיים מכלי רכב אינה דומה להימלטות מפני טורף בטבע. משך הזמן, המאמץ והמתח בו שרוי בעל החיים מהווים התעללות והתאכזרות ממשית והם גורמי סיכון מהמעלה הראשונה ביחס לסיכויו ללקות במחלת רב מערכתית, המאופיינת בפגיעה בשרירי השלד והלב המלווה בהפרת האיזון הפיזיולוגי.

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי בשם מדינת ישראל יחד עם משטרת ישראל יבקשו מבית המשפט להחמיר בעונשי הנאשמים לאור חומרת העבירות ולטובת יצירת הרתעה ממשית כנגד תופעה זו, לרבות שימוש בכלי רכב ממונעים לציד. כמו כן מציינים ברשות כי ימשיכו לפעול על מנת לצמצם ולמגר לחלוטין את תופעת הציד הלא חוקי.