הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שירותי ההצלה בכינרת יתוגברו ביום העצמאות


במהלך יום העצמאות שירותי ההצלה בחופים יפעלו עד השעה שבע בערב לטובת אלפי הנופשים באגם הלאומי. שאטל הסעות יסיע את הנופשים בחינם אל כל החופים. בהתאם לתקנות למניעת רעשים, ביום העצמאות מותרת השמעת מוסיקה, ולכן נוהל 'חוף שקט' לא יופעל בחופים בחג

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-04-2017



נופשים בכינרת ביום העצמאות, צילום: רשות הכינרת

אחרי האסון בו טבעו שלושת הצעירים בכנרת במהלך חג הפסח, מודיע היום  איגוד ערים כנרת כי במהלך יום העצמאות יתוגברו שירותי ההצלה בחופים עד שעות הערב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

יממה לפני כן, עם תחילתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ביום א' 30.4.2017 תיסגר הכניסה לכלי רכב בחופי הכינרת החל מהשעה 19:00 ועד למחרת יום שני 1.5.2017 בשעה 14:00.

במהלך יום העצמאות צפויים להגיע אלפי נופשים לחופי הכינרת, הנחשבים לבילוי המועדף בחג. למנגליסטים ולנופשים מוצע מבחר רחב של חופים משודרגים ואטרקציות בילוי לכל המשפחה. ברשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת מבקשים מציבור הנופשים לשמור על הניקיון והסדר בחופים ולהישמע להוראות המצילים.

על מנת לתת מענה לעשרות אלפי הנופשים, החליטו ברשות כי שירותי ההצלה בחופים יוארכו עד השעה 19:00 במהלך יום העצמאות (שלישי). ברשות מבקשים מציבור הנופשים לנהוג באחריות, לרחוץ רק בחופים המוכרזים ובסמוך לסוכות ההצלה ולהישמע להוראות המצילים.

לקראת יום העצמאות תוגברו גם צוותי ההסברה של רשות הכינרת שיסיירו בין הנופשים בחופים, יחלקו שקיות לאיסוף אשפה ויסבירו לציבור את חשיבות השמירה על ניקיון מקורות המים.

על מנת להקל על ההגעה לחופים, יופעל שאטל סובב כינרת שיסיע בחינם את הנופשים ביום העצמאות (שלישי), החל מהשעה 10:00 ועד 20:00. הקו ייצא בכל שעתיים מתחנת גליל סנטר בטבריה, יקיף את כל האגם הלאומי וישוב בחזרה.

עוד מציינים ברשות הכינרת, כי בחופים יינתנו שירותי עזרה ראשונה על ידי חובשים במשך 24 שעות ביממה. בנוסף, באגף פיקוח ואכיפה ידאגו לאכיפה מוגברת של חוקי החנייה בחופים והגישה אליהם באמצעות גרר, בשיתוף עם משטרת ישראל שתהיה גם היא בכוחות מתוגברים בחופים, בצירי התנועה הראשיים ובכניסות לחופים.

ראוי לציין, כי בהתאם לתקנות למניעת הרעשים, מותרת השמעת מוסיקה במהלך יום העצמאות. במהלך החג לא ייאכף השקט בחופים השקטים. השקט בחופים אלו ייאכף שוב לאחר צאת יום העצמאות.

לפרטים נוספים - כוכבית כינרת מכל טלפון - 55477* www.kineret.org.il