הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חתן פרס ישראל, צביקה לוי: 'החיילים הבודדים הם הציונות האמיתית'


בקיבוץ רמת יוחנן התקיים אתמול מפגש בו השתתפו מאות חיילים בודדים מכל הארץ וחתן פרס ישראל צביקה לוי - האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית. לוי לחיילים: ''ביום העצמאות אני מקבל את פרס ישראל על מפעל חיים בזכותכם, לכן אני מודה לכל אחת ואחד מכם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-04-2017



מפגש החיילים הבודדים עם צביקה לוי בקיבוץ רמת יוחנן, צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית

באירוע ההצדעה לחיילים הבודדים שהתקיים אתמול (ששי) בקיבוץ רמת-יוחנן, השתתפו מאות חיילים בודדים מכל הארץ, ובנוסף אליהם גם חתן פרס ישראל צביקה לוי - האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

האירוע הופק ואורגן על-ידי קיבוץ רמת יוחנן והאחראית על החיילים הבודדים בקיבוץ ניצן שהם. החיילים נהנו ממפגש משותף ואוכל מפנק, וזו הייתה הזדמנות נהדרת להודות להם על עשייה ציונית בכל מובן המילה.  נציג קיבוץ רמת יוחנן, אודי פלד הודה לחיילים ולצביקה לוי.

צביקה לוי, האבא של החילים הבודדים בתנועה הקיבוצית: "אתם שעליתם מארבעים מדינות בערך- אתם הציונות האמיתית, אתם שבאתם מרחבי העולם או כאלו שגורלם במציאות הישראלית היה קשה עליהם ובכל זאת לא ויתרתם. אני מצדיע לכל אחד ואחת מכם. התנועה הקיבוצית שמחה לארח אתכם ואני מקבל ביום העצמאות את פרס ישראל על מפעל חיים בזכותכם, לכן אני מודה לכל אחת ואחד מכם". לוי הודה לניצן שהם, האחראית על החיילים הבודדים בקיבוץ רמת-יוחנן שארגנה את האירוע.

יעל אייזנר, האמא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית, שהחליפה את לוי בתפקידו: "אין לנו מילים כדי להוקיר את החיילים הבודדים שמשרתים את ישראל ודואגים לביטחון האזרחים מידי יום. אני מודה לעשרות משפחות ולקיבוצים ברחבי הארץ שפתחו את הבית והלב ונותנים להם בית חם כל יום בשנה, עוזרים להם בשירותם ואני מודה לקיבוץ רמת יוחנן שארגן את האירוע מכל הלב רק למענם של החיילים הנפלאים".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית בירך וסיכם: "ב-1995 זיהה מפקד אכ"א דאז האלוף (במיל') יורם יאיר את הצורך במערכת ייחודית עבור החיילים הבודדים ופנה אל צביקה ואלינו, התנועה הקיבוצית ומיד נרתמנו לעזור. עברו מאז 22 שנים, עברו מאז מעל ל20,000 חיילים בקיבוצים ואני מרגיש צער עמוק שרק המחלה של צביקה וההרגשה שהדבר המדהים הזה הוא איננו מובן מאליו, רק זה עזר לנו לשכנע את מדינת ישראל שיש כאן תופעה יוצאת דופן שמחייבת הערכה יוצאת דופן ואני שמח שמשרד החינוך נעתר לבקשתנו ומצא את צביקה ראוי לפרס ישראל ואנחנו נהיה שם במוצאי יום העצמאות לוודא שהאיש הזה מקבל את מה שמגיע לו".

אל"מ במיל' צביקה לוי, חבר קיבוץ יפעת, שירת שנים ארוכות בצנחנים בסדיר ובמילואים ובשנת 1995 בגיוסו של ראש אכ"א דאז האלוף יורם יאיר (יה יה) הקים את מיזם "החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית". במשך 21 שנים, כפעיל התנועה הקיבוצית, פעל צביקה בנמרצות ובנחישות שאין שניה לה, יום אחרי יום, שנה אחר שנה, בחורף ובקיץ, בעתות שלום ובעתות מלחמה, ועשה לילות כימים בכדי להעניק טיפול מסור, מכל הלב, לחיילים וחיילות בודדים ולמצוא להם בית בקיבוצים ברחבי הארץ. אלה שנולדו כאן ואלה שעלו ארצה לבדם. לכולם דאג צביקה למשפחות מאמצות בתוך הקהילות הקיבוציות התומכות, וזאת בתוספת לתנאים הבסיסים להם הם זכאים. בצד הדאגה הישירה לחייל הבודד פעל רבות להעלאת רמת המודעות הציבורית, לנושא היקר לליבו.

לפני כשנה וחצי בגד גופו של צביקה. בתום סדרת בדיקות התברר שהוא לקה במחלת ניוון שרירים. לאחר תקופה ממושכת של אשפוז וחרף מגבלות רפואיות קשות חזר לתפקוד חלקי על כסא גלגלים כשחבריו הנאמנים מסייעים בידו בנהיגה ובניידות. גם היום, כשהמחלה האיומה לא נעצרה, ולמרות שיכולת הדיבור נפגמה, צביקה אינו מוותר על "הילדים שלו" – החיילים הבודדים ותוך מאבק עיקש בגוף החולה- בעזרת מכשור מתאים, ממשיך בכל כוחותיו להגיע כשיכול, לתת עצות טובות ולסייע ככל הניתן למחליפתו.