הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חוגגים עצמאות ביבנאל - חקלאות היא שורש המהות


אירוע יום העצמאות המסורתי של ארגון 'השומר החדש' ייערך השנה בסמוך לשטחי מרעה של החקלאי יהודה מרמור במושבה יבנאל - כמפגן תמיכה בחקלאים ובחקלאות הישראלית. מרמור הוא חקלאי המתמודד מזה עשרות שנים עם פשיעה חקלאית ומצליח למרות כל הקשיים להישאר נחוש ואיתן על אדמתו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-04-2017



חוגגים עצמאות, צילום: באדיבות ארגון 'השומר החדש'

חקלאות היא שורש המהות: ארגון 'השומר החדש' יערוך השנה את אירוע יום העצמאות המסורתי ביער לוי אשכול הסמוך לשטחי המרעה של החקלאי יהודה מרמור ביבנאל, כחלק ממפגן עוצמה ותמיכה בחקלאים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ארגון השומר החדש עורך מדי שנה אירוע עצמאות המוני בסימן אחדות. בשנים הקודמות נערכו האירועים בשכונת ארמון הנציב, בעוטף עזה וביער לביא. השנה התאחד ארגון השומר החדש עם מספר רב של מועצות אזוריות וארגונים חברתיים כדי לחגוג יחד את יום העצמאות בסימן חיזוק החקלאים.

בימים אלו ניצבים החקלאים והחקלאות בישראל מול אתגרים גדולים העשויים להשליך על עתיד החקלאות בארץ כולה - עתיד התלוי באחדותם של החקלאים ושל כלל אזרחי המדינה שרואים ״בתלם האחרון של המחרשה״ גם את המשך קיומה של המדינה.

מיקומו של האירוע הוא סמלי למצבם של חקלאי ישראל. יהודה מרמור שבשטחי המרעה שלו יתקיים האירוע, הוא חקלאי המתמודד מזה עשרות שנים עם פשיעה חקלאית ומצליח למרות כל הקשיים להישאר נחוש ואיתן על אדמתו.


חוגגים עצמאות, צילום: באדיבות ארגון 'השומר החדש'

יואל זילברמן, מייסד ומנכ"ל השומר החדש: "לא פחות משאנחנו זוכים בשמונה השנים האחרונות לסייע ליהודה בשמירת שטחי המרעה שלו, יהודה החזיר וחיבר אותנו לאהבת הארץ ולאדמה. המשבר שפגשנו אצל יהודה, תחושת הבדידות והייאוש הפכה עבורנו להזדמנות יוצאת דופן לחבר אלפי מתנדבים לערכים שבשמם קמה המדינה. כחלק מהמאמץ לחזק את רוחם, שמחתם ואחיזתם של החקלאים נחגוג השנה את אירועי האחדות של יום העצמאות בשטח המרעה ביבנאל בשיתוף עם המועצות האזוריות וגופים חברתיים שהנושא יקר ללבם".

האירוע יתקיים ב-2.5.17 בין השעות 10:00-16:00 ביער לוי אשכול במעמד במעמד שרת המשפטים איילת שקד וחבר הכנסת חיים ילין, ובשיתוף מועצה מקומית יבנאל, מועצה אזורית גליל תחתון, מועצה אזורית עמק הירדן, מרכז חקלאי העמק, חקלאות בעמק, מועצה אזורית גלבוע, מועצה אזורית עמק יזרעאל, מועצה אזורית מגידו, מועצה אזורית עמק המעיינות, תנועת דרור ישראל ומועצה אזורית גולן.


חוגגים עצמאות, צילום: באדיבות ארגון 'השומר החדש'

האירוע  ללא תשלום ופתוח לקהל הרחב, ובמסגרתו יתקיימו שלל פעילויות לכל המשפחה ללא תשלום: סיורים, פינות יצירה, הפעלות לילדים. לצד, פאנל בנושא: "בניית דור העתיד בחקלאות", שירה בציבור, מעגלי לימוד ועוד.

''החקלאי יהודה מרמור מיבנאל הוא סמל למאבק העיקש שמנהלים חקלאים על שטחי מרעה. הסכסוך של יהודה עם משפחה בדואית סמוכה נמשך כבר עשרות שנים, במהלכן ספג יהודה גניבות, פלישות עדרים, הצתות, חיתוכי גדרות''.

''עד לאחרונה הותר למשפחה לשהות בשטח של 200 דונם בלבד, בהוראה של צו זמני של בית המשפט, שהוצא ב-2009 במסגרת תביעה שהגיש יהודה מרמור לפנותם לחלוטין מהשטח. בסוף מרץ הכריז בי המשפט המחוזי בהחלטה של 3 שופטים כי השטח שייך ליהודה כחוק ועל המשפחה להתפנות בתוך 90 יום. לאחר עשרות שנים, נעשה צדק עם יהודה. ההחלטה הזו היא יום חג לחקלאים ולמערכת המשפט בישראל''.

פרטים ועדכונים על האירוע בעמוד הפייסבוק של השומר החדש.