הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המלצה למטיילים בחג: תצפית על עופות השלכים בעמק המעיינות


שלא כמו השקנאים, המגיעים בלהקות גדולות ומחסלים כמויות אדירות של דגים, השלכים נמצאים בכמות קטנה ופגיעתם במדגה אינה גדולה, לפי שעה. בארגון מגדלי הדגים ממליצים למטיילים בחג להצטייד במשקפות ולצפות בעופות היפהפיים ובשיטת הדייג המרשימה שלהם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-04-2017



עוף השלך צד דגים בבריכות בעמק המעיינות, צילום: שקד נוסבוים - באדיבות ארגון מגדלי הדגים

הגיעו לחג? – מספר גבוה במיוחד של שלכים - עופות דורסים ממשפחת הנציים, נצפה בבריכות הדגים באזור עמק המעיינות והגלבוע, ובארגון מגדלי הדגים מציעים למטיילים המגיעים לאזור בחופשת החג להצטייד במשקפות וליהנות מתצפיות על שפע הדורסים ועופות המים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השלך הוא דורס יום בינוני ממשפחת הנציים, השוכן בקרבת מקורות מים וניזון מדייג. השלך מתמחה בשליית דגים חיים מן המים ומסוגל לתפוס אותם בשעת מעופו. בעוד שבשנים האחרונות נצפו רק פריטים בודדים באזור, השנה מדווחים מגדלי הדגים כי מספר השלכים סביב בריכות הדגים בעמק המעיינות והגלבוע עלה באופן משמעותי ועשרות מהם שוהים בסביבת הבריכות.


יושבים על עמודים וזוללים, צילום: שקד נוסבוים - באדיבות ארגון מגדלי הדגים

מנדי שור, מדגה טירת צבי: "בשנים שעברו התרגלנו לראות שלכים בודדים בלבד סביב הבריכות, אבל השנה חל שינוי שכרגע לא ברורה לנו הסיבה שלו ובאחרונה נצפים למעלה מעשרה שלכים בכל מדגה. שלא כמו השקנאים, המגיעים לבריכות בלהקות של מאות פריטים כל פעם ומחסלים מאות ואלפי ק"ג של דגים, תוך גרימת נזקים כספיים עצומים למגדלים, השלכים נמצאים בכמות קטנה ופגיעתם במדגה קטנה יותר, לפי שעה.


אין רגע שהם ניצפים ללא דג, צילום: שקד נוסבוים - באדיבות ארגון מגדלי הדגים

השלכים הם עופות יפהפיים ושיטת הדייג שלהם מרשימה מאוד. הם יושבים כל היום על עמודים בבריכה וזוללים, כמעט אין רגע שהם ניצפים ללא דג שתפסו. יש להם יכולת לצוד כמעט כל גודל של דג מדגי הבריכות. למי שמגיע לאזור, כדאי מאוד לחפש אותם וליהנות מהמראה".


צילום: שקד נוסבוים - באדיבות ארגון מגדלי הדגים

השלך, המאופיין בצבע חום באזור הגב ונוצות לבנות באזור הבטן, צד על פי רוב לבדו, בשעות בוקר מוקדמות ואחר הצהריים וציפור בודדת זקוקה על פי רוב לכמות של 3-1 דגים ביום.

בארגון מגדלי הדגים מציינים כי השנה נתקלו בכמות גדולה יחסית של שלכים באזורי הבריכות, המצטרפים לדיות, האגמיות ועופות נוספים המאכלסים את שטחי גידול הדגים.


שלך עם דג בורי במדגה טירת צבי, צילום: שקד נוסבוים - באדיבות ארגון מגדלי הדגים