הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ים המלח: רצועת החוף החדשה שעוד לא הכרתם


השבוע הוצגה לראשונה רצועת החוף החדשה והמרהיבה של ים המלח שבה 16 חופים חדשים שהוקמו וחודשו באזור בתי המלון, וטיילת חדשה לאורך 4 ק''מ. שר התיירות יריב לוין: אזור התיירות בים המלח השתנה ללא היכר, ההשקעה בפרויקט תשנה את מפת התיירות בישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-04-2017



צילום: החברה הממשלתית להגנות ים המלח

כראוי לפלא עולם במעמדו, זוכה ים המלח בשנים האחרונות לתנופה חסרת תקדים של תכנון ופיתוח, במטרה להציבו מחדש במרכז מפת התיירות הישראלית והבינלאומית. השבוע נחנכה רצועת חוף חדשה באתר הנופש הנמוך בעולם, המציעה חופים ציבוריים שהכניסה אליהם ללא תשלום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

פרויקט רצועת החוף כולל 16 חופים חדשים שהוקמו וחודשו ללא היכר באזור בתי המלון של ים המלח, והיא חובקת בתוכה טיילת חדשה ומרהיבה לאורך 4 ק"מ רציפים באזור בתי המלון, שאף הוארה ומאפשרת לחובבי הספורט והבריאות גישה רציפה למסלול הריצה הנושק לקו המים.

כעת יוכלו המבקרים באזור ליהנות מרצועת חוף מרהיבה ופתוחה, ממתקני חוף וכושר חדישים המאפשרים גם אטרקציות לילדים ולמשפחה, מקלחות חוף, ספסלי ישיבה מתקני הצללה מגוונים ואף מתקן מיוחד ייעודי לאזור המאפשר שטיפת עיניים עם מים מתוקים מיידית לצוללים האמיצים.


הטיילת ברצועת החוף, צילום: איתמר באנון

עיקר חשיבותו של הפרויקט שהושלם במהלך השנתיים האחרונות הוא בהסדרת הגישה החופשית לחוף, ובפתיחת כל המקטעים שהגישה לחלקם שובשה בשל קרבת. עם פתיחת 16 החופים במלואם, יזכו החופים גם לשמות חדשים בעלי זיקה למאפייני האזור המיוחדים.

את פרויקט השיקום מובילה החברה הממשלתית להגנות ים המלח הפועלת מטעם משרד התיירות, בשיתוף המועצה האזורית תמר ומפעלי ים המלח אשר שותפים למימון הפרויקט. היקפה העצום של התכנית כולל שיקום תשתיות חיוניות, ופיתוח כבישים, שטחים פתוחים ותכנון מחודש של האזור בראייה תיירותית ברת קיימא. הפרויקט בכללותו נאמד במאות מיליוני שקלים.

עלות פרויקט ההגנות השיקום ופיתוח רצועת החוף עומדת על כ- 750 מלש"ח כאשר כ-60% ממומנים על ידי המדינה ו כ-40% נותרים ממומנים על ידי מפעלי ים המלח כפי שנקבע למרכיב זה בהחלטת הממשלה על פתרון הקבע.


צילום: מיקי לנגנטל - באדיבות החברה הממשלתית להגנות ים המלח

שר התיירות יריב לוין: "הבוקר החזרנו את החופים בים המלח לציבור. המהפכה הגדולה שהובלנו כאן התאפשרה לאחר עבודה מאומצת של החברה להגנות ים המלח (חל"י) והמועצה אזורית תמר מתוך ההבנה שפתיחת החופים, שיפוצם ושדרוגם תביא את ים המלח למקום הראוי - בקדמת התיירות הישראלית. פתיחת החופים לציבור הרחב והנגשתו לכלל האוכלוסיות משרת הן את הציבור והן את המלונות. אני מברך את כל מי שסייע לנו להגיע להישג המדהים הזה ושמח שלאחר שנים ללא שינוי הצלחנו בכוחות משותפים להוביל את הסנונית הראשונה במהפכה שאנו מתכננים לים המלח. אני קורא לציבור הרחב, במיוחד לקראת חג הפסח - בואו לים המלח ותיהנו מהחופים היפים שפתחנו עבורכם".


צילום: מיקי לנגנטל - באדיבות החברה הממשלתית להגנות ים המלח

"השקענו המון מחשבה בשלבי תכנון הפרויקט''  אומר שמעון (שימי) דניאל, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות ים המלח (חל"י) בנינו וביצענו מתיחת פנים לאזור שמאפשר לתעשיית התיירות המקומית לשגשג ויחד איתה הוא פתוח ונגיש לקהלי יעד חדשים שעד היום נבצר מהם להגיע לאזור. החופים הוחזרו לידיו של הציבור ולהם הוספנו תשתיות מתאימות, מתקנים מודרניים, מסלולי נגישות לבעלי מוגבלויות יחד עם טיילת פסטורלית המקיפה את רצועת החוף החדשה".

"האזור כולו עובר בימים אלו מתיחת פנים שצפויה תוך שנים ספורות לשנות מפת התיירות האזורית. פנינת הטבע שבידנו היא נכס לאומי שיש לשמור ולהשקיע בו ועל כן יוזמה משותפת זו היא מבורכת", אומר דב ליטבינוף, ראש מועצה אזורית תמר ומוסיף, "החופים החדשים הם הסנונית הראשונה המבשרת על תחילתה של דרך שבסופה יזכה האזור לחשיפה בינלאומית".